Annons

Canon EOS350D

Produkter
(logga in för att koppla)

cutie pie

Medlem
Vet att frågan varit uppe många gånger förut men jag kan absolut ingenting om allt som ni pratar om, förstår itne mkt om kameror...

Vill bara ha ett enkelt svar. Dem säljer en Canon EOS350D på Elgiganten för ett helt okej pris! Ett objektiv medföljer ( 18-55 mm.) och mina frågor rör objektivet...

Är detta nånting att ha? Kommer jag klara mig en bit med detta? Någon som kan visa lite bilder med detta objektivet? Kommer väl så småningom köpa ett annat objektiv men studerar och har inte mkt pengar just nu.

tacksam för svar:)
 
Det fungerar bra under rätt förhållanden men man blir inte direkt upphetsad över objektivet.
Mitt tips, köp och lär dig kameran med kitobjektivet och spara till ett bättre objektiv.
Har inga bilder upplagda tagna med detta objektiv.
 
Tack så mkt, jo jag har väl tänkt den tanken, att först köpa kameran och lära mig den någorlunda o sen köpa till ett bättre objektiv.
 
Köp du någon av dessa med de medföljande objektiven men bry dig inte så mycket om att jämföra med bilder på nätet. I den storlek som bilderna visas på fotosidan så kan man inte se några skillnader på kameror & objektiv utan de skillnader du ser där beror mest på fotografen. Bilden kan vara tagen med en utrustning för 80 000 eller 8000, om fotografen lyckats med allt & bildbehandlat väl så ser man ingen som helst skillnad i detta lilla format.

D50 & 350D är ungefärligt likvärdiga & har båda sina för & nackdelar, jämför dem i butik & känn efter vilken du tycker känns bäst & bestäm dig efter det. Det medföljande obektivet fungerar alldeles utmärkt & när du känner att det inte duger så byter du upp dig, man måste börja nånstans...

//Larsa
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.