Annons

Canon eos300

Produkter
(logga in för att koppla)

Malina79

Ny medlem
Hej!

Jag har en Canon eos300 (ej digital) som jag tänkt sälja då jag inte använder den längre, men har ingen aning om vad som är ett rimligt pris i nuläget?
Till kameran finns två sigma zoomlins där en är på 28-80mm och den andra 100-300mm, kameran är inköpt -02 men är mycket sparsamt använd så är i bra skick!
Hoppas nån kan hjälpa mig :)

/ Malin

Den betingar inget direkt värde. Vill du säkert bli av med den så är Tradera smidigt.
Tror jag fick 125kr för min eos1000f med tre filmrullar och nytt batteri.

Huset är värt nada, zip, ingenting. Objektiven kan dock vara värda en del. Om 28-80 är en vanlig ganska ljussvag normalzoom (typ bländare f3,5-5,6) kanske några hundralappar. Telezoomen likaså om det är en ljussvagare variant. Om det dock är den utmärkta EX 100-300/4 är den värd ett par-tre tusen :)

Tack för er hjälp :) Stämmde med de första objektivet, på de andra står de 100-300mm 1:4.5-6.7 DL men tror att de är den billigare varianten.
Om jag säljer allt för 800:- är de ett vettigt pris eller för högt eller lågt?
God jul :)

Då är din 100-300 den enkla versionen, ja. Så några hundralappar per objektiv är nog rimligt. Som skrevs ovan är kameran i princip värdelös.

Får du 800 kr skall du vara ganska nöjd. Pröva lägg ut objektiven separat på Tradera med säg 250 kr som startpris på varje glugg :)

De där objektiven är inte chippade för digitala Canonkameror, de funkar enbart med analoga kameror, de säljs för 50-lappen kanske på bl a Myrorna. Jag tror du får svårt att hitta köpare, men testa Tradera. Jag bedömer värdet till en hundring för allt dessvärre, men så är det i digitala tider.

Tack så jättemycket för all er hjälp! Tänkte när jag ändå har några som kan de här med foto att jag skulle fråga vad ni har för råd om jag vill ha en bra och prisvärd kamera, inte allt för dyr? Har alltid köpt Canon tidigare och har tyckt de fungerat bra och är lätta att lära sig, men har ni några bättre förslag så tar jag gärna emot de!? :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar