PMD
Aktiv medlem
Varifrån har du hämtat citatet?Så detta är inget rykte utan ett officirelt uttalande från Canon.
(En allmän uppmaning, inte bara till Mats alltså: referera gärna till var citat, specifikationer, uttalanden, mm kommer ifrån).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varifrån har du hämtat citatet?Så detta är inget rykte utan ett officirelt uttalande från Canon.
Varifrån har du hämtat citatet?
(En allmän uppmaning, inte bara till Mats alltså: referera gärna till var citat, specifikationer, uttalanden, mm kommer ifrån).
Det lär komma en ersättare till Canon 6D som logiskt kommer heta EOS R6.
Spedarna på den låter också hyfsade. IBIS och 12 bilder per sekund borde locka gamla 6D användare.
20mp full-frame CMOS sensor
IBIS
12fps mechanical and 20fps electronic.
4K @ 60p
New battery (Not sure if it’s the same as the EOS R5)
June 2020 launch (We think a May announcement)
Time will tell but the EOS R system is getting quite the boost this year in terms of camera bodies.
Inte mer? EOS 6D II har en sensor på 26 Mpixel.
Förhoppningsvis är det inte samma sensorgeneration som sensorerna i EOS 6D och EOS 6D II ...
Resten av specifikationerna tycker jag verkar bra.
”Ersättaren” till 6d är väl eos r?
Låter bra. Uppgifterna om R5 och R6 är spännande, men det man egentligen väntar på är ju en R7! Och den behöver ju egentligen inte ha en mindre sensor (förutom möjligen av ekonomiska skäl) bara den har tillräcklig pixeltäthet för att funka med beskärning.CAnon har också en APS-C på gång med samma fattning. Fast där säger ryktena att Canon inte kommer ta fram speciella APS-C.
Tror att både Canon R och RP var framstressade för att möta Nikon samtidigt som det var testskott.
Nu spelar väl inte det långsiktigt så stor roll förutom möjligen för begagnat priset.
.Canon berättar idag om fler funktioner och specifikationer som kommer i Canon EOS R5. Dom berättar att 8K video kommer att vara ifrån hela sensorn vilken innebär utan beskärning och du kan filma i upp til 30P. Allt detta är intern inspelning direkt på minneskortet. Dualpixel AF fungerar i alla 8K lägen, vilket är helt otroligt!
Kameran kommer ha avancerad autofokus som är motivföljande för kropp, huvud, ögon och djur som katter, hundar, fåglar osv
Cyberphoto skriver att Canon har gått ut med mer information om R5, så här skriver dem.
.
https://www.cyberphoto.se/bloggen/2020/3/mer-information-om-eos-r5
Verkar bli riktigt bra detta
...det finns dock ett stort orosmoment kvar, priset.
Samma tanke hos mig, priset. Antingen så prissätter Canon för att göra ett statement och knuffar de övriga mot ättestupan, eller så är det så svettigt prissat att få av oss kan byta...hur bra den än är.
Jag köpte A7riv pga att jag tykte Canon dröjt för länge med ett kraftigt spegellöst hus, tänkte till slut att Canon kommer aldrig att svara...stora tröga Canon.
Nu känner jag att har jag väntat i 5 år hade jag kunnat väntat i ett halvår till om jag bara visste att Canon åtminstone försökte...men jag hade inte den känslan och det råkade bli sony, kanske förhastat.
Vidare så hoppas jag verkligen att inte coronaspöket hindrar ett släpp, hellre att få kameror sipprar ut än inga alls. Så att tillräkligt många testare kan utvärdera kameran åt oss nyfikna spekulanter.
Nu är det dags att ta grepp om den spegellösa marknaden mao. Kul för oss som stannat hos Canon och bra för marknaden i stort. En tydlig markering som knäpper många youtubers på näsan. Helt ärligt så har jag inte vågat tro på mer än 8K med crop, vilket i sig hade varit nog för de flesta. Vilket hus r5 kommer bli . Det finns dock ett stort orosmoment kvar, priset.
Men det kan väl inte vara något proffs som inte gått ifrån Canon vad det gäller spegelöst.
Nu ligger de också 10 år efter i form av optik mot Sony e
Väldigt intressant att Canon släppt hela tagit och kom på det nu. Denna kamera borde släppts för 5 år sedan ( visst minus några funktioner då)
Men det kan väl inte vara något proffs som inte gått ifrån Canon vad det gäller spegelöst.
Om Canon bara backat tillbaka och struntat i att släppa skräp så hade de haft kvar flera kunder.
Nu ligger de också 10 år efter i form av optik mot Sony e
Som jag förstått det är det här med 8K inte tydligt. Det är alltså osäkert huruvida man får video i 8K färdigt att användas på 8K skärm. Det kan röra sig om att man samplar i 8K och ger 4K output eller att 8K är för att fånga snabba stillbildssekvenser. Är det någon som läst något annat?