Det har varit flera trådar kring att några medlemmar tar för stor plats och att de inte håller sig till ämnet. I mångt och mycket handlar det i min mening om att TS bara är aktiv i början och sedan låter tråden flyta ut. När FS inte modererar längre så flyttas delvis ansvaret till TS. Respekterar däremot inte deltagarna TS vilja trots att det de skriver ligger utanför ämnet så är det dåligt forumuppförande. Så tänker jag och med det sagt så tillägger jag att ämnet onlocation hamnar för långt bort från trådens syfte. Text kan tolkas olika så Gamle Svarten, inga problem och kul att du är sugen på diskussion men ämnet behöver nog en egen tråd. Det har dock ingen koppling till hybris från min sida utan håller det sig inom ämnet får gärna min recension falla i glömska
.
Obs! Detta är en stopptext. Inte en inbjudan till vidare diskussion gällande forumuppförande.
Jag accepterar ditt beslut som trådskapare.
Tycker dock att jag ska ha möjlighet att förklara hur jag tänkte.
Tråden heter "Canon eos r. Hur går det?"
Jo, det går bland annat som så, att när Fotosidan är med och arrangerar ett evenemang, så är Nikon, Sony, Fuji och och Olympus där och visar upp sina kameror, men Canon, den största kameratillverkaren, är inte där och visar upp sin nya kamera, Canon eos r.
Jag undrade varför. (mitt första inlägg)
Relativt andra diskussioner på Fotosidan, så tycker jag inte detta är en extremt stor trådavvikelse.
I detta sammanhanget berättade jag om evenemanget, annars hade min fråga blivit hängande i luften.
Läsaren behöver ju veta vad Canon uteblivit från.
Onlocation har en egen grupp, dit man fick ansöka.
Där framförs olika synpunkter på arrangemanget, och det har även gjorts en enkät/utvärdering.
Canons produktpresentationer/strategier hör inte dit, mer än att flera tycks ha saknat Canons närvaro.
Att starta en hel tråd om varför Canon uteblev från Onlocation, tyckte jag var onödigt, överdrivet och demoraliserande.
Jag ville bara försöka förstå strategin/tankesättet.
Sedan fick jag kalla fötter. Jag visste ju inte ens om Canon blivit inbjudna, jag bara antog det. (mitt andra inlägg)
I samband med enkätredovisningen i Onlocationgruppen, framkom det att Canon tackat nej till inbjudan. Då kände jag det som min skyldighet att redovisa det här.
(mitt tredje inlägg)
Därmed var frågan avslutad från min sida. Eftersom ingen här riktigt visste vad som låg bakom, får jag väl helt enkelt fråga Canon, om jag vill veta.
Du gjorde en noggrann jämförelse mellan en DSLR-kamera och Canon eos r.
I samband med det framförde jag fördelar med en elektronisk sökare.
Jag ber om ursäkt för att jag är en omständlig och mångordig person.
Flera av mina inlägg skulle säkert kunna kortas rejält.
Jag kan förstå att du "retar dig" på mig.
Jag ber om ursäkt för att ha stört din tråd, och jag kommer aldrig mer att skriva något på en tråd som du skapat.
Därmed är denna diskussion definitivt avslutad från min sida.