Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS med undervattensblixt
- Trådstartare MBrandsten
- Start datum
Sputnik
Aktiv medlem
Fotobias skrev:
Tack för snabba svar! Ok.. det kändes lite för bra för att bara funka rakt av... Men ljusfiber låter ju smart! Du får gärna fylla på denna tråden igen när du testat!!!
Men vad vinner du med det? Kan du inte bara slava med hjälp av ljussensorn? Eller saknas en sådan?
Fotobias
Aktiv medlem
Sputnik skrev:
Men vad vinner du med det? Kan du inte bara slava med hjälp av ljussensorn? Eller saknas en sådan?
Jag skulle vilja ha ttl-funktionen samt att slippa använda den interna blixten.
Dykhjelm
Aktiv medlem
Vet inte hur Canon fungerar men min Nikon D200 har förblixtar som kommer att utlösa slavsensorn, så när huvudblixten kommer är slavblixten tom.
Håller nu på med att "tillverka" ett LITET hus till min SB800.
Därefter kommer jag att testa med fiberkabel till en slavblixt. Enligt uppgift så skall INON:S största blixt klara D200:ans protokoll med fiberoptisk kabel,
Därefter kommer jag att testa med fiberkabel till en slavblixt. Enligt uppgift så skall INON:S största blixt klara D200:ans protokoll med fiberoptisk kabel,
Sputnik
Aktiv medlem
Dykhjelm skrev:
Vet inte hur Canon fungerar men min Nikon D200 har förblixtar som kommer att utlösa slavsensorn, så när huvudblixten kommer är slavblixten tom.
Går inte förblixten att stänga av? (Även om det kanske inte löser grundproblematiken).