Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 7D

Eftersom den inte finns ute än är allt snack bara spekulation och gissning. Jag tycker pris information och var man borde köpa kameran känns högst relevant, åtminstone för mig.

fint, då har både Joakim och jag lagt ner några timmar förgäves dvs presenterat 7d rawfiler och jämfört dom med andra.
För övrigt så kommer kameran att kosta mig ca 14800 om det är av något större intresse, detsamma för alla andra som kan dra momsen.
Vad vad det den kostade i USA?

Senast ändrad:
För de pengarna tar jag Europagaranti,stödjer min lokala handlare, inget tjafs om det skulle vara fel på sensor eller AF etc, och Intervision ligger 15minuter från Lund.Hur var det nu med kameror från USA gäller garantin här i Sverige?

var hittar du det, om vi nu skall tala pris, rawfilerna på I-R är ett faktum, priset verkar inte vara det
kanske gratis när den kommer.

Prisjakt.nu. Det finns massor av priser runt 16.000:- där. Visserligen tjänar nog inte dessa handlare mycket på själva kameran men ett lämpligt tillbehör runt tusenlappen kan ju lätt fördubbla "vinsten". :)

Men jag håller med! Mycket intressantare med dina och Joakims analyser av det som betyder nåt mer än den tusenlapp hit eller dit som jag gärna unnar den lokala handlaren för den "klämservice" mm han står till tjänst med.

ju dyrare kameran är desto mer uppskattar vi den?

men priset är inte det viktiga, då ska man köpa den på tradera om ett par år

rent egenskapsmässigt ser det ut att vara ett tillräckligt lockande steg även för en förlusttyngd frilansare som längtar, nästan trånar efter Skatteverkets momsåterbetalning, och passar den stegvisa utvecklingen av de kameramodeller som jag har haft (20D -> 40D -> 7D)

Fick ett email från Cyberphoto med ärendet Uppdaterad ordestatus där det står att kameran beräknas in vecka 40.

Mvh Mattias

Senast ändrad:
Prisjakt.nu. Det finns massor av priser runt 16.000:- där. Visserligen tjänar nog inte dessa handlare mycket på själva kameran men ett lämpligt tillbehör runt tusenlappen kan ju lätt fördubbla "vinsten". :)

/QUOTE]
Det låga pris, 15934:-, som visas på Prisjakt verkar inte Sekvencia vilja sälja kameran för. Om man går inpå sekvencia.se så är priset 17420:-

/QUOTE]
Det låga pris, 15934:-, som visas på Prisjakt verkar inte Sekvencia vilja sälja kameran för. Om man går inpå sekvencia.se så är priset 17420:-

Hur vet du då att ca 12.500 ex moms är ett USA-pris som håller? Du kanske t.o.m. passerar nästa pris på prisjakt som är 12.840 ex moms....

Hur vet du då att ca 12.500 ex moms är ett USA-pris som håller? Du kanske t.o.m. passerar nästa pris på prisjakt som är 12.840 ex moms....

Nej det vet jag inget om. Det var inte någon jämförelse med USA-priser jag tänkte på.
Jag ville bara uppmärksamma att de som har lägst priser på prisjakt och andra liknande siter kanske inte alltid håller vad de "lovar"

Det som intresserar mig en hel del är att alla sensorerna är korsformiga, och fler än på 40D. Mittpunkten är till och med dubbel. Betyder detta att den (rimligen) blir snabbare eller säkrare? Eller både och?

AF är säkert förbättrad jämfört med 40D/50D, men de senare kamerorna har också alla sina sensorer korsformiga, och har dubbel mittsensor.

Sorry Mikael, jag visste inte att du hade testat kameran

Jag trodde inte produktionsversion av kameran fanns ute än. Jag trodde att de bilder som fanns och jämfördes var alla tagna med pre-production modeller, som visserligen kan vara väldigt likt slutresultat, men fortfarande inte slutprodukten.

För mig och de flesta andra är diskussioner baserad på spekulation och förhoppningen att de bilder som du har tagit liknar de jag kan få med en produktionskamera. Men jag måste köpa kameran först, och då känns det högst relevant att diskutera priset och var man borde köpa kameran innan man har köpt den och inte efter. Kanske dumt av mig att tycka så, men eftersom jag är amatör kan jag inte dra av moms som du, och kanske inte har lika mycket pengar i plånboken...

USA priset kommer från B&H och baseras på priset $1700+ $100 frakt x 7kr/$ så det är 100% säkert att det stämmer. Jag har för övrigt handlat många kameror i Sverige och Europa och betalat moms, men jag kan inte påstå att jag känner någon större lojalitet för Media Markt, så det känns inte som en relevant anledning att köpa i Sverige.

fint, då har både Joakim och jag lagt ner några timmar förgäves dvs presenterat 7d rawfiler och jämfört dom med andra.
För övrigt så kommer kameran att kosta mig ca 14800 om det är av något större intresse, detsamma för alla andra som kan dra momsen.
Vad vad det den kostade i USA?

Senast ändrad:
Fick ett email från Cyberphoto med ärendet Uppdaterad ordestatus där det står att kameran beräknas in vecka 40.

Mvh Mattias

Spännande, hoppas det håller!

Efter att ha kollat alla tester mm och beställt kameran ser jag fram emot när den börjar hamna i händerna på kunder så man kan få lite exempel ur verkligheten. Speciellt ser jag ju fram emot när den hamnar i mina egna händer så jag får se vad jag kan göra med den.

Kanske inte står så länge på då :)

ANNONS