PMD
Aktiv medlem
Det kanske inte är jättesvårt att komma ihåg var man tog modellbilderna?Det kunde man ju inte sas det ovan eftersom tidzonen (dvs platsen) inte kommer med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske inte är jättesvårt att komma ihåg var man tog modellbilderna?Det kunde man ju inte sas det ovan eftersom tidzonen (dvs platsen) inte kommer med.
Det kanske inte är jättesvårt att komma ihåg var man tog modellbilderna?
Det har, så länge jag kan minnas, inte varit ett problem i Linux att låta BIOS-klockan hålla UTC-tid.Det låter bra, Windows / bios gjorde dock inte så vilket ledde till underligheter vid tex vårdagjämning och multipla windows som då justerade klockan flera gånger. Borde varit samma sak i linux pga samma hårdvara.
Bildbyråerna tror inte att folk kan ställa in tiden fel på sina apparater?Bildbyråerna brukar vara skeptiska till och tom underkänna modellreleaser (som ju är ett juridikt avtal och intyg) när datumet inte stämmer med mediats datum.
Av andra än konspirationsteoretikerna och övriga lunatic fringe på nätet?Ibland är tom en timme fel katastrof, ta tex Trumps invigningstal och de redaktionella bilderna där. Nu stämde allt men bilderna var ifrågasatta ett tag.
Bildbyråerna tror inte att folk kan ställa in tiden fel på sina apparater?
Eller att det kan finnas buggar i programvara? Eller att mäniskor kan designa system som inte gör rätt?
Av andra än konspirationsteoretikerna och övriga lunatic fringe på nätet?
Är fortfarande själv tveksam till om jag borde uppgradera från min trea eller ej...
/ Kiwi
När man filmar "längre" (över några minuter) så splitter den filmerna (över 4gb tror jag) till flera filer.
Går det att komma undan detta?
Om det inte finns nåt slags speciella start- och slutmarkeringar i filerna så bör detta fungera:Alternativt ett enkelt sätt i Windows 10 att kunna enkelt slå ihop dem till en fil?
Nej, det är en begränsning på grund av filformatet som används på minneskortet.
Men vad är det för problem med att det blir flera filer?
/ Kiwi