Karroknasig
Medlem
Funderar på att köpa ny kamera, har dragit med min Canon powershot G7 i snart fyra år. Har inte kunnat bestämma mig för vilken kamera och var länge inne på Eos 1000d men har blivit rekommenderad att inte köpa den. En kompis har precis köpt en Eos 50D men den tyckte jag var alldelses för stor. Så jag har till 99% bestämt mig för en 550D har varit och känt på den bla på fotomässan i Göteborg i våras (?) Har även fotograferat en del med en analog Nikon. Men väljer inte Nikon då jag känner mig mer hemma med Canon.
Men då är frågan när man bestämt sig för kamera vilket objektiv. Har funderat på Canon 18-135/3,5-5,6 IS, men så blir jag tveksam. Har hittat kitt med ett 18-55 och ett 55-250 objektiv. Vilket kan vara bästa alternativet. Ett zoom objektiv eller ett med ett standar objektiv och ett telezoom objektiv. Tycker om att ta alla möjliga typer fotografier, så dår är frågan vad man kan ha mest andvändning för?
Karolina
Men då är frågan när man bestämt sig för kamera vilket objektiv. Har funderat på Canon 18-135/3,5-5,6 IS, men så blir jag tveksam. Har hittat kitt med ett 18-55 och ett 55-250 objektiv. Vilket kan vara bästa alternativet. Ett zoom objektiv eller ett med ett standar objektiv och ett telezoom objektiv. Tycker om att ta alla möjliga typer fotografier, så dår är frågan vad man kan ha mest andvändning för?
Karolina