Annons

Canon EOS 5 program ratt!!??

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Råholm

Avslutat medlemskap
Tjenare!
Funderar på att köpa en Eos 5 på en internet auktion, men säljaren skriver att ratten inte har nåra "tänder" kvar! Har läst i recensionen här på sidan att det värkar vara nåt typ fel. Är detta en så allvarlig sak så att ja kan glömma kameran eller??? Priset på den ligger nu på ca. 1400kr!

Bifogar texten i anonsen:
Canon EOS 5 with vg-10 vertical grip.
the cameras programme change dial has no teeth left in it except for the lock. never fear, it still works and doesn't spin by itself. it works absolutely fabulously other wise. the camera has signs of age on it but the vertical grip is as new.


this is a body + grip only sale. NO LENSE


the EOS 5 has the following features
- 5 fps continuous shooting
- 5 autofocus points
- programable eyecontrol
- +/- 2 steps exposure correction 1/2step intevals
- and more!!
 
Det är ett vanligt fel på EOS 5 och räkna med att du kommer få åtgärda det om du köper kameran. Jag åtgärdade nyligen programratten på min EOS 5. Det kostade 1180:- hos intervision i Malmö (som är en auktoriserad Canon-verkstad).

http://www.intervision.se/index2.htm
 
Med det felet så kan den inte vara värd många hundra, ok greppet är kanske värt lite men kolla in här på blocket så får du en liten fingervisning om vad som gäller. Bl.a. en EOS5 med grepp för 1100 & ett paket för 1500.

Tänk också på att det oftast är prutningsbart.

//Larsa
 
Senast ändrad:
Ser allt som oftast begagnade EOS 5:eek:r här på Fotosidan för runt 1500 spänn. Skulle inte lägga 1400 på en med trasig programratt. Inte en chans.

Gav själv 1500 för min 5:a med vertikalgrepp.
 
Har själv haft problemet på min EOS 5 men tycker inte det var så farligt faktiskt. Skulle inte lägga 1100 kr på att laga, tyckte nog det fungerade bra ändå ... Men det är ju en smaksak, beroende på hur mycket man använder kameran och så.

/J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.