Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 450D, åsikter

Produkter
(logga in för att koppla)

sarahek

Ny medlem
Hej! Min första systemkamera en Sony a200, men har funderat byta till en Canon. Jag har hört att många varit nöjda med 450D och att den har ett bra pris.

Orsaken är den att tillbehör till Sony, så som objektiv, laddare, batteri, etc. Så finns ingen annanstans än på nätet. Och det här med att handla från nätet såna saker funkar inte för mig. Canon är ett så känt märke att man ser det i alla butiker och kan få det man vill därifrån. (Finland)

Så nu hade jag tänkt mig få höra era åsikter om detta beslut? Eller om jag ska tänka om på en annan Canon eller kanske Nikon.

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Hej! Min första systemkamera en Sony a200, men har funderat byta till en Canon. Jag har hört att många varit nöjda med 450D och att den har ett bra pris.

Så nu hade jag tänkt mig få höra era åsikter om detta beslut? Eller om jag ska tänka om på en annan Canon eller kanske Nikon.

Tacksam för svar!

Om du berättar varför du vill byta ut din A200 kan någon kanske hjälpa dig bättre.

Per.

Hej och välkommen till fotosidan!
Det du frågar efter brukar ibland starta mindre krig här på sidan. ;)
Båda märkena ger helt klart likvärdig kvalitét på bilderna men de skiljer sig lite i utformning, alltså hur de är att hålla i. Kläm och känn på de i en fotoaffär.
Tänk efter om du har kompisar som har något av märkena också, det är mycket roligare att ha samma som sin kompis eftersom man kan testa varnandras objektiv då.

Annars får du använda sökfuntionen längst upp till höger, det finns tonvis av trådar som behandlar samma ämne. :)
Jag sökte på "canon eller nikon" och fick upp detta:
http://www.fotosidan.se/search/index.htm?q=canon+eller+nikon&go_search=1&x=19&y=11

Hej och välkommen till fotosidan!
Det du frågar efter brukar ibland starta mindre krig här på sidan. ;)
Båda märkena ger helt klart likvärdig kvalitét på bilderna men de skiljer sig lite i utformning, alltså hur de är att hålla i. Kläm och känn på de i en fotoaffär.
Tänk efter om du har kompisar som har något av märkena också, det är mycket roligare att ha samma som sin kompis eftersom man kan testa varnandras objektiv då.

Annars får du använda sökfuntionen längst upp till höger, det finns tonvis av trådar som behandlar samma ämne. :)
Jag sökte på "canon eller nikon" och fick upp detta:
http://www.fotosidan.se/search/index.htm?q=canon+eller+nikon&go_search=1&x=19&y=11

Visst, jag har sett igenom ganska många trådar, men inte hittat rätt svar. Men tack i alla fall, kanske hittar något! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar