Lejjonet
Aktiv medlem
Jag ska nu köpa min första systemkamera (digital) och det står nu mellan 3 kameror, Canon EOS 350D, Konica Minolta D7D & Nikon D70s. Har alltså inga objektiv sen tidigare ((mamma har ett par uråldriga Konica objektiv från slutet av 70 talet men dom är ju inget att räkna med )). Jag behöver alltså hjälp med att välja, iallfall få en knuff ii rätt riktning.
Jag hade iprincip bestämt mej för Konica Minoltan tills jag såg att dom ska sluta tillverka kameror(?). Innebär det att det är dumt att satsa på den kameran för att det kan bli svårt att få tag på objektiv sen? En stor del till varför KM låg bra till var pga Anti Shake systemet, men hur bra är det egentligen? Är den onödig bara eller är den bra för en nybörjare som mej?
Borde jag istället välja en Nikon eller en Canon?
Behöver all hjälp jag kan få!
//Julia
Jag hade iprincip bestämt mej för Konica Minoltan tills jag såg att dom ska sluta tillverka kameror(?). Innebär det att det är dumt att satsa på den kameran för att det kan bli svårt att få tag på objektiv sen? En stor del till varför KM låg bra till var pga Anti Shake systemet, men hur bra är det egentligen? Är den onödig bara eller är den bra för en nybörjare som mej?
Borde jag istället välja en Nikon eller en Canon?
Behöver all hjälp jag kan få!
//Julia