Annons

Canon EOS 350D vs. Annan.

Produkter
(logga in för att koppla)

Marxus

Avslutat medlemskap
Detta har säkerligen dragits upp flera gånger förut, men jag har inte hittat det jag söker. Gör någon annan det så är jag tacksam för länk.

Har funderingar på att köpa en systemkamera modell digital. Just nu är funderingarna på en Canon EOS 350D. Men jag vet utan batterigrepp får jag inget stadigt tag i denna.

Det jag just nu funderar på är: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010079769 sedan köpa batterigreppet för 1195:-. VIlket gör att jag hamnar på 8690:- totalt.

Eller finns det bättre alternativ för samma pengar, med optik, minne och batterigrepp. Kanske finns något billigt bra objektiv att komplettera med? Gillar vidvinkel skarpt :) Det användes iaf flitigt på faders gamla A1:a.

Eller är det helt enkelt bättre att "slänga" pengarna på en Nikon D50? Hur är den att hålla med lite större händer än normalt?

Helt enkelt, vad ger mest valuta för pengarna? Ta i beräkning kostnaden för minneskortet med.
 
En liten edit:

Såg att ett Tamron 55-200 kostade 1195:- Kunde kanske vara värt för ett tele. Vad skiljer det åt från sigmas 55-200 för 1495:-? Vad ska man lägga de "extra" pengarna helst på?
 
Jag var in hos fotohandlaren idag. De hade ingen 350D hemma men väl en D50. Kollade på den såklart. Den kändes ergonomiskt bättre än en 300D (kompisen har). Sedan har den ju 1 års längre garanti med, är detta något man bör väga in?

Priset, ja där skiljer det väl ungefär 900 kr. Frågan är:

Är Canonen värd de där 900 kr mer än Nikon?
 
Har en 350D och sambon har en 50D. Vad det gäller att få tag i grejer är både Canon och Nikon lika dåliga. Måste säga att de är rättså jämna.Bildmässigt tycker jag att Canon är bättre, färgerna i Nikon tycker jag inte är lika bra. Nikon har spot mätning det har inte canon. Canon är snabbare och har större ISO val.

Jag rekomenderar Canon! (Men smaksak)
 
Okey, ja eftersom du känt på båda två så kan jag lyssna på det utlåtandet i alla fall :) Jag ska ta och kolla om det finns någon fotoaffär i närheten som har en 350D hemma med så jag får känna lite på den
 
jag har använt min D50 en hel del, men även känt på 350D. jag gillar min D50 mer på vissa punkter, medan 350D är bättre på andra punkter. dock så föredrar jag (inte allt för oväntat?) D50 över 350D. men en 350D ägare (sebastian Lee) skulle säkert säga tvärtom...
 
Jag skulle valt en 350D om jag hade kunnat hålla i den, men greppet är för tunt eller hur man ska säga.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.