Annons

Canon EOS 30D spec

Produkter
(logga in för att koppla)

s60761

Aktiv medlem
Canon EOS 30D spec (launch in Feb 21)

Det börjar dra ihop sig. Ryktena går. Det talas om en efterföljare till 20D något mindre hus, snabbare och bättre AF på hela 21 punkter. :)


Canon 30D to launch in Feb 21

source is a friend working in Canon (not HK).

minor update to 20D....

- 10.1 MP
- 21 point AF
- 7 fps
-1.6x
-DIGIC II
-better noise reduction at IS0 800 or higher
-a little small body design...

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=16649530


Vad tror ni? Jag hoppas att de också förbättrat sökaren till iallafall D200 klass!
 
Senast ändrad:
DIGIC II är det väl redan i 20D och i alla Canons nyare kompaktdigitalare också, för den delen.

Och specen på D30 finns att hämta på Canons hemsida också. Så värst imponerande är det inte:
3-punkts autofokus
3fps

:)
 
Senast ändrad:
Jag hoppas på större buffer för RAW och snabbare skrivning till minnet. Gärna också större LCD (2.5" med 230000 pixels vora mumsigt)

/ Ola som drömmer
 
Egentligen borde det vara en DIGIC III för att klara processa raw i 7fps då 1dmkII har en extra proc för att klara av 8fps och 8Mpix.

-Så jag tror på en ny DIGIC III
 
Endast DIGIC II ? Då tror jag inte ett smack på dom här ryktena.

DIGIC III var väl vad "ALLA" hade förväntat sig med tanken på åldern på 2'an.
 
Skulle dessa specar stämma och bildresultatet vara bra på höga ISO, då skulle mitt fasta beslut att stå över nästa version spricka omedelbart ;)
7 fps med lågt ISO brus kombinerat med ännu mer pixlar skulle bli för svårt att motstå.
 
Rent teoretiskt kan det säkert vara möjligt att skrämma upp en Digic II till hastigheter om 10MP FPS. Lite högre klockhastighet, etc. Iaf om de har något annat också som avlastar delar som autofokus, etc.

Men nej, vi kan lika gärna vänta en månad tills de riktiga specarna kommer och skita i ryktena. Iaf tills det kommer en officiell "läcka" likt den Nikon hade för D200.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.