Annons

Canon EOS 3000 D

Produkter
(logga in för att koppla)
JohanAldor skrev:
but won’t support RAW.

Verkar ganska värdelöst?

Men visst, kommer nog blir riktigt billig... om den kommer dvs.

Jag har flera kompisar som har 10D och 300D och som aldrig någonsin har ens tänkt tanken att använda raw. En 3000D skulle förmodligen ha passt dem bra mycket bättre an de kameror de nu har med tanke på att de kunde ha lagt mer pengar på optik istället för ett hus de egentligen inte använder annat än på grön ruta. Så nog tror jag att det finns intresse för en 3000D till ett riktigt budgettpris.

Bent C. skrev:
Jag har flera kompisar som har 10D och 300D och som aldrig någonsin har ens tänkt tanken att använda raw. En 3000D skulle förmodligen ha passt dem bra mycket bättre an de kameror de nu har med tanke på att de kunde ha lagt mer pengar på optik istället för ett hus de egentligen inte använder annat än på grön ruta. Så nog tror jag att det finns intresse för en 3000D till ett riktigt budgettpris.

Det förstår jag, om det nu kommer lär det bli ett system för såna personer. Kanske en mer avancerad "festkamera" lr vad man nu ska kalla det.

JohanAldor skrev:
Det förstår jag, om det nu kommer lär det bli ett system för såna personer. Kanske en mer avancerad "festkamera" lr vad man nu ska kalla det.

Det lär nog bli det. Intressant att se hur många som faktiskt är intresserade. Man kan ibland tycka att en bra kompakt i många fall är nog så lämplig, men med en vettig kitoptik till kommer säkert detta att vara ett intressant alternativ för många.

mm kommer utan tvekan att sälja bra om priset är riktigt pressat , finns många som suktar efter en billig systemdigital . ingångsmodellerna har ju sålt i alla tider

Inte helt oväntat...

Skojar ni? Jösses så många potentiella kunder det finns om det ryktet är sant och om priset blir riktigt lågt.

Visst, de "professionella" fotograferna må fnysa åt den med de specarna, men det finns faktiskt en bred marknadspotential bland många för en sån kamera. Har bara väntat på att den skulle komma.
Canon (och de andra tillverkarna) har sålt mängder med analoga systemkameror till folkhemmen för att nån i familjen velat ha en lite bättre kamera att ta till vid finare tillfällen, såsom bröllop, dop, studenter m.m. För visst ger systemkamerorna bättre bilder och ni tror väl inte att kameratillverkarna lever endast på att sälja till proffsen?

Tänk analogt, fundera varför det funnits ett utbud på systemkameror som sålts med kitobjektiv för några tusen kronor...

Att fånga upp dessa köpare tror jag är en lysande affär. De har fått smak för det digitala nu, alla har en dator hemma och de tycker att det är jättesmidigt att fota med digitalkameran och billigt blir det också.

Nu kanske dessa får möjlighet att köpa ett digitalt hus som dessutom kan använda objektivet som ligger och väntar i garderoben. Och kan ta lite bättre bilder. Och de är inte intresserade av RAW och de föredrar "den gröna fyrkanten" för att göra det enkelt för sig.

Digitaltekniken har kommit så pass långt nu att tillverkarna har kunskapen och teknologin att sätta ihop ett riktigt billigt digitalt kamerahus. Det är bara att tacka och ta emot, för kommer den försäljningen igång så kommer priserna på de mer avancerade husen att komma ner i bättre prisnivåer också. Åtmionstone är det vad jag tror!

/Fredrik - som tror att han vet saker ibland...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar