Annons

Canon EOS 1N m.m.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej. Är en aningen färsk på värdet av olika kamerahus och liknande. Och jag såg att det fanns en liknande topic här, men fann inte svaret där. Jag behöver er hjälp.

Men, jag har fått erbjudande att köpa ett kamerahus (Canon EOS 1N) + 2 objektiv, ett 20-35 mm (Canon zoom lens EF 20-35 mm, 1-2:8) och ett 80-200 mm (Canon zoom lens EF, 80-200, 1-2:8) och även en blixt (Canon speedlite 540ez) för 12.000 kronor härifrån jobbet, kameran har varit en pressfotograf, men inte använd så mycket som en vanlig kamera.

Är det värt 12.000 kr?

/Stoffe.
 
EF 20-35/2.8L är ett av canons bästa.
EF 80-200/2.8L tillhör oxå de riktigt bra, lite tyngre konstruktion och inte det heller med USM. Men på en 1N är dessa snabba ändå.

Pris på ett fint 20-35 ligger på 6000:-
och ett 80-200 runt 5-6000:-
EZ 540 som är canons största EZ ligger på runt 2000:-
EOS 1N i fint skick kostar en 6-7000:-

Jag gav 9000:- för min 1N med booster, i nyskick (sista årsmodellen)

En booster eller batteripack BP-E1 ska du nog skaffa till... kameran blir riktigt välbalanserad med detta.
 
Både kamera och gluggar är riktig "kvalitet".
Även om dom är press körda borde dom ha ganska mycket kvar att ge.

I vilket fall som helst är 12lappar ett grymt pris och visar det sig att du inte gillar grejerna eller hellre vill köra ett annat system (ex Nikon som är bättre:=)) så kan du sälja grejerna för mer än du köpte det för.

KÖP nu om du inte redan gjort det!
 
måste bara få tacka alla som svarat.

har varit i valet eller kvalet att välja att köpa den, men era svar får mig att välja att köpa den. innan helgen är den min. =)

tack som fan!
 
tack återigen!

Har gått ett år sen jag köpte denna kamera, och ack vad nöjd jag är att ni tyckte jag skulle köpa den. är nöjd som fan, tack igen ni som "övertalade" mig. /Stoffe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.