Annons

Canon EOS 1000D Vs Nikon D3000, tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hedberg80

Medlem
Hej jag tänkte köpa mig min första digitala SLR kamera och dessa e dom 2 jag funderar över .Skulle gärna vilja ha lite tips/ råd angående dessa 2 Canon EOS 1000D eller Nikon D3000?

Tack på förhand Mvh Ingemar
 
Det är egentligen ingen större skillnad. Jag stod inför samma val i julas och fick rådet som jag nu tänker ge dig: Åk och känn hur dem känns i händerna. Det är trots allt viktigast. D3000 saknar dock autofokusmotor så då måste man hålla lite koll på sånt när man köper objektiv.

Jag valde tillslut D3000 som jag nu tänker sälja då jag skaffat en större kamera just för att jag märkte att jag ville ha en större efter att ha känt på en väns kamera.
 
Canonen ståtar också med Liveview som Nikonen saknar. Men som redan sagts så är kläm & känn kanske viktigast. Vill du läsa i detalj så titta på dpreview.com som har 20-sidiga+ recensioner av båda. Båda kitobjektiven anses bra (18-55) men väljer du Canon så se till att du tar det med IS (bildstab).
 
Canonen ståtar också med Liveview som Nikonen saknar. Men som redan sagts så är kläm & känn kanske viktigast. Vill du läsa i detalj så titta på dpreview.com som har 20-sidiga+ recensioner av båda. Båda kitobjektiven anses bra (18-55) men väljer du Canon så se till att du tar det med IS (bildstab).
problemet e väl att det sällan e Is objektivet som ingår i kit en
 
du får väl hålla utkik prisskillnaden är ngn hundralapp mel obj det v bara ett tips
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.