Annons

Canon EOS 1000d eller 500d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddy50

Medlem
sorry om den ligger i fel tråd,,,,

Vilken kamera ska man börja med om man är nybörjare och ska gå fotokurs? Canon EOS 1000d eller 500d ?
 
Spelar ingen roll vilken du börjar med men 500 är ju lite bättre.Menannars finns ju 450 kvar till bra pris o den är i princip en 500 utan filmfunktion
 
1000D är en utomordentlig kamera - men har du chansen att istället använda en 500D så är det bättre eftersom den kameran är just det - bättre.
 
Ganska ointressant när du skriver varken vilket skick kameran är eller hur många exponeringar den har tagit. (en medföljande bild hade heller inte skadat, men tror att man måste vara betalmedlem då, vilket jag inte vet om du är)

Jo du har en poäng. Dock tänkte jag att dialogerna mellan medlemmarna på detta forum brukar vara öppen och okonstlad så behovet av att göra en "blocketannons" kändes inte så viktigt här på fotosidan. Är någon intresserad av kameran; fråga på och be om bilder så ordnar jag så klart det.

Bilder kommer, när jag har plockat fram kartong osv till min annons som ska ut på Blocket senare i veckan. Eftersom jag är medlem här och alla kan se mina bilder tagna med kameran så är risken för lurendrejeri inte sååå stor ;)

Men som sagt, bilder kommer. För övrigt tror jag att jag tagit ca 5000 bilder med den, och skicket är naturligtvis alldeles utmärkt. Annars skulle jag inte försöka sälja den. Men det kan ju inte ni veta :D

//
Johan
 
ANNONS