Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon EOS 10 D
- Trådstartare irrevirre
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
violator
Aktiv medlem
Ett just objektiv för 5600pengar: Canon EF 100/2,8 USM Macro
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
50 mm /1,4 är ett trevligt objektiv med mycket trevlig skärpa. Min favorit
peter_wahlström
Aktiv medlem
Vad ska du fota? Det finns många objektiv och brännvidder i den klassen....
//Peter
//Peter
Sigmas 18-50/2,8 är en bra normalzoom med hög ljusstyrka och lagom zoomomfång från hygglig vidvinkel till porträttele.
Ett 28-75/2,8 ger tyvärr ingen vidvinkel.
Ett 28-75/2,8 ger tyvärr ingen vidvinkel.
sagan
Avslutat medlemskap
Jag vill se tester (eller göra egna) på den, innan jag rekommenderar den.froderberg skrev:
Sigmas 18-50/2,8 är en bra normalzoom med hög ljusstyrka och lagom zoomomfång från hygglig vidvinkel till porträttele.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Till en 10D,,, 24mm motsvarar ca39mm,,
Jag skulle 100% TVEKLÖST köpt ett skarpt,fast och tveklöst trevligt 24mm 1,8, varför inte Sigmas nya. Under 3500,- inkl frakt,,
Mvh Ncilas,
Jag skulle 100% TVEKLÖST köpt ett skarpt,fast och tveklöst trevligt 24mm 1,8, varför inte Sigmas nya. Under 3500,- inkl frakt,,
Mvh Ncilas,
Senast ändrad:
morfius
Aktiv medlem
Jag har ett Tamron 28-75/2.8 till min 10D och jag är hel nöjd. Angående möjligheten till en hyfsad vidvinkelglugg, så skulle jag nog säja att det är relativt hopplöst med tanke på 1.6ggr brännviddsförlängning. Du måste i sådant fall ner på 17-18mm för att få ett 28mm. Och det kostar!!!!!
morfius
Aktiv medlem
Anledningen till att man väljer fastoptik är att zoomoptik i regel inte klarar av att hålla stabil ljusstyrka över hela zoomomfånget. Ofta kan du se att det står t.ex. /3.5-5.6 dvs. ljusstyrkan varierar mellan 3.5 och 5.6 Vilket i sin tur innebär att slutartiderna blir lidande
Det finns dock optik som fixar en stabil ljusstyrka, vilket var anledningen till att jag valde ett Tamron 28-75/2.8
Det finns dock optik som fixar en stabil ljusstyrka, vilket var anledningen till att jag valde ett Tamron 28-75/2.8