Annons

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

daveman79

Avslutat medlemskap
Hej, har en snabb fråga. Är ganska rudis (nybörjare) på det här med foto men om jag skulle ta och köpa följande objektiv:
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, vad får jag då som jag inte har med mitt kitobjektiv ?
Standard kitobjektiv från en gammal canon 3000, har nu en 30D, tack på förhand...
 
Du får ett optiskt lätt uppdaterat objektiv och framförallt ett stabiliserat objektiv. Det gör att du kan få skarpare bilder vid långa slutartider, upp till 3-4 steg ungefär.

Bla bla bra att man läser ordentligt, trodde han menade 300d kitobjektivet. Jag får skämmas...
 
Senast ändrad:
Standardobjektivet på en EOS 3000 var väl typ 28-80/3.5-5.6, med 18-55 får du motsvarande 28-88 mm. Således kommer det att ge samma utsnitt som du är van vid från din EOS 3000. Men du får även IS (bildstabilisering).
 
Kitobjektivet är:

Canon Zoom Lens Ef 38-76 mm 4.5-5.6

Frågan är kommer jag märka skillnad ?

Tack för svaren.....
 
Läs gärna vad Photozone skriver om det. Skärpemässigt är det ett fynd för de slantarna. Jag köpte ett och kunde i praktiken inte se någon skillnad mot det erkänt skarpa Tamron 28-75/2,8. Fast det är väldigt rangligt byggt, men det kan man väl stå ut med?
 
Tack för all hjälp

Var inne på Mediamarkt och de hade prissänkt den till 1490 :- så det är väl inget att tveka på, tack för all hjälp
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.