Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF-M 55-200 Fota Konsert?

Produkter
(logga in för att koppla)

Imonfire

Aktiv medlem
Som Rubriken lyder, hur funkar det att fota inomhuskonserter med detta objektiv?

brukar ha med mitt tamaron 70-300 och adapter ibland å tycker det funkar hyffsat, dock blir det lite väl stort att ta med sig ibland...

Tacksam för alla svar och även ideer på andra objektiv som kan funkar bra med Eos-M

Det beror helt på scenbelysningen, men på de flesta större konserter är det tillräckligt med ljus på scen för att använda en telezoom om man vrider upp ISO en del.

Ja det brukar ju vara det, och rent ljusmässigt så är ju detta objektiv och min tamaron jämförbara... allternativet jag funderar på är att köpa ett fast 100mm, men med adapter blir ju det ganska otympligt också

Har använt 55-250 mm vid en utomhuskonsert med mycket bra resultat, har dock ínte testat motsvarande inomhus. För det priset får man mycket för pengarna, Var dock beredd på att ISO kan höjas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar