** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 80-200/2.8 L eller Canon EF 70-200mm f4L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

SWEGibbon

Aktiv medlem
Jag funderar på vilket av dessa objektiv jag ska välja. Är det någon som har erfarenhet av de båda som kan hjälpa mig?
Det ska användas till en Canon 20D.
Jag fotograferar mycket fotboll och det är där jag känner att jag har behov av ett ljusstarkt objektiv. Räcker det med 4:an eller vinner jag mycket på att kunna gå ner i tid på 2,8.
Det jag har läst mest som negativt om 80-200 är att det är tungt.
Snälla kom med era erfarenheter!

Roger

Fel forum, prova i Canon Objektiv så får du nog fler svar.

Men om du fotar mycket sport är det väl lämpligare med 2.8.

/kent.

80-200:an är mycket bra att fota med. För fotboll t.ex kan den vara långsammare i focus eftersom den har en vanlig DC motor istället för USM. Du vinner dock ljusstyrka. Vad det gäller skärpa och byggkvallitté så kommer du inte bli besviken på någon av dem. Dessutom så är 70-200 nyare och vitt.
Ingen av dem har vädertätning heller så det spelar ingen roll. Dock så finns ju 20-200 f4 IS nu som är ett riktigt fint objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar