Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM" VS "Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di VC"

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är säkert ett bra objektiv, men jag gillar inte att tillverkaren av objektiven distribuerar ett 'objektivt test av objektivet'. Sen att testet kommer från sveriges snabbaste översättare av engelsk foto-litteratur gör inte att mitt intresse ökar för objektivet...

Tror det blir fel att jämföra på premisen 'hur mycket man kan få för pengarna', om du är intresserad av en superzoom, som kan ha klara fördelar, så kan detta vara en riktig bra kandidat, men om du är intresserad av att komplettera objektiv på den vidare biten med något teleaktigt så kanske canon-gluggen är bättre alternativ....

Personligen avstår jag från objektiv där ringarna för zoom osv. går på fel håll, jämfört med det jag är van vid (alltså Canons originaloptik).

Det långa omfånget på Tamron gör också att man tappar lite ljusstyrka där den behövs bäst, alltså i långa änden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar