Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon ef 70-200f4lusm
- Trådstartare månis
- Start datum
DaniBoy
Medlem
Jag är ägare till ett 70-200 F4... jag tycker det är suveränt! Man får MYCKET för pengarna... Det är skarpt, snabbt och lätt. Det drar också till sig endel blickar om man nu tycker att det är positivt.
För några veckor sedan dock, stötte jag på ett problem. Jag gick till fotoaffären och testade en 2x extender. Autofocusen till 4L fungerar inte med en 2x extender iochmed att den största bländaren blir f/8. Så räkna inte med att använda teleconverter på objektivet, eller möjligen 1.4x då...
Därmed inhandlade jag ett 70-200 f/2.8 vilket var väsentligt dyrare men som tar in dubbelt så mycket ljus som 4:an... Med detta blir det även bra resultat med 2x extendern.
Men i situationer där det finns tillräckligt med ljus för 4L skulle jag argumentera att 4an och 2.8an producerar likvärdigt resultat.
Hoppas att det hjälpte lite.
Lycka till!
För några veckor sedan dock, stötte jag på ett problem. Jag gick till fotoaffären och testade en 2x extender. Autofocusen till 4L fungerar inte med en 2x extender iochmed att den största bländaren blir f/8. Så räkna inte med att använda teleconverter på objektivet, eller möjligen 1.4x då...
Därmed inhandlade jag ett 70-200 f/2.8 vilket var väsentligt dyrare men som tar in dubbelt så mycket ljus som 4:an... Med detta blir det även bra resultat med 2x extendern.
Men i situationer där det finns tillräckligt med ljus för 4L skulle jag argumentera att 4an och 2.8an producerar likvärdigt resultat.
Hoppas att det hjälpte lite.
Lycka till!
panelkungen
Aktiv medlem
DaniBoy skrev:
Så räkna inte med att använda teleconverter på objektivet, eller möjligen 1.4x då...
Oj, vad du skräms!
Den funkar faktiskt alldeles utmärkt med 1,4x konverter, så länge man inte behöver ljusstyrkan dvs. Själv är jag supernöjd med gluggen. Jag har inte känt att jag behöver f2,8 då jag mest fotar utomhus i bra ljus och om jag har förstått det rätt så är den i princip lika skarp som storebror...
tomasandersson
Aktiv medlem
Jag är i alla fall mycket nöjd med mitt exemplar. Det enda som saknas i vissa situationer är som sagt ljusstyrkan. Fördelen jämfört med storebror 2.8 är att det är något mindre, lättare och smidigare (och billigare förstås). Skärpan är med beröm godkänd redan från vidöppen bländare.
Räkna med att det drar blickar till sig, speciellt med motljusskyddet monterat. Om du är i behov av brännvidden, så är det ett mycket trevligt och prisvärt objektiv.
Räkna med att det drar blickar till sig, speciellt med motljusskyddet monterat. Om du är i behov av brännvidden, så är det ett mycket trevligt och prisvärt objektiv.
defiant
Aktiv medlem
DaniBoy skrev:
det beror vilket hus det skall sitta på. 1D husen klarar max bländare 8 med autofocus.