Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF 70-200/2,8 L USM vs Sigma EX 70-200/2,8 HSM
- Trådstartare Jocce
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Sen har vi ju den lilla roliga 50mm/1.4 USM som har Micro USM men ändå klarar FTM, vilket jag först nästan inte trodde på. Det är dock undantaget för FTM.
Japp.. stämmer bra det...Anledningen till att denna micro-USM klarar FTM är pga en differential i växellådan (jo, faktiskt )
lite offtopic.. men men.
RolandM
Aktiv medlem
Jocce skrev:
BTW, vart hittar jag bäst pris på Canon Ef 70-200/2,8L Usm?
/Jocce
Vad är bästa pris?
För snabb leverans brukar krontalet vara högre, men är ändå ett bästa pris jämfört med ett lågt krontal och längre leveranstid.
Jocce
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Vad är bästa pris?
För snabb leverans brukar krontalet vara högre, men är ändå ett bästa pris jämfört med ett lågt krontal och längre leveranstid.
Lägsta pris, inkl moms och eventuell frakt!
Dock vill jag helst beställa från Sverige (gillar inte o beställa grejor från utlandet) (Har förvisso aldrig provat från utlandet men men)
Eller är det MKT pengar man kan tjäna på att betsälla från utlandet?
Och vad säger Canon om garantin?
/Jocce
lintrik [E.F.S]
Aktiv medlem
Jag har en Canon EF 70-200/2,8 L IS USM
Jag är jättenöjd så här långt. Den känns rejäl och tung (1275 gram) Det känns kvalité om den.
Tyvärr kan jag inte uttala mig fullt ut om bildkvalitén på grund av att jag inte har någon systemare. Men jag har prövat den på en kompis 300D och blev imponerad över att den hittade fokus så snabbt, skärpan kan jag inte heller klaga på.
Jag gav 20000 Kr För
70-200/2,8 L IS USM och EF 17-40/4L USM
i Singapore. Så man kan säga att jag fick 17-40 gratis.
Från en på plats 82 på cyberphoto
Jag är jättenöjd så här långt. Den känns rejäl och tung (1275 gram) Det känns kvalité om den.
Tyvärr kan jag inte uttala mig fullt ut om bildkvalitén på grund av att jag inte har någon systemare. Men jag har prövat den på en kompis 300D och blev imponerad över att den hittade fokus så snabbt, skärpan kan jag inte heller klaga på.
Jag gav 20000 Kr För
70-200/2,8 L IS USM och EF 17-40/4L USM
i Singapore. Så man kan säga att jag fick 17-40 gratis.
Från en på plats 82 på cyberphoto
Jocce
Aktiv medlem
Nikonfan skrev:
Vilken av dem var det du klämde på?
Canon?
Ja, glömde skriva det!
Det var Canon jag kände på!
/Jocce
defiant
Aktiv medlem
Jocce skrev:
Då beställde jag ett Canon 70-200/2,8L USM idag dåra
Nu vill man juh att det skall komma!!!!
/Jocce
kan bara gratulera, jag var som ett barn på julafton när jag fick mitt.... är mycket nöjd med det fortfarande efter ett par år med det...