Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 70-200/2,8 L USM vs Sigma EX 70-200/2,8 HSM

Produkter
(logga in för att koppla)
Sen har vi ju den lilla roliga 50mm/1.4 USM som har Micro USM men ändå klarar FTM, vilket jag först nästan inte trodde på. Det är dock undantaget för FTM.

Damocles skrev:
Sen har vi ju den lilla roliga 50mm/1.4 USM som har Micro USM men ändå klarar FTM, vilket jag först nästan inte trodde på. Det är dock undantaget för FTM.

Japp.. stämmer bra det...Anledningen till att denna micro-USM klarar FTM är pga en differential i växellådan (jo, faktiskt ;))

lite offtopic.. men men.

RolandM skrev:
Vad är bästa pris?

För snabb leverans brukar krontalet vara högre, men är ändå ett bästa pris jämfört med ett lågt krontal och längre leveranstid.

Lägsta pris, inkl moms och eventuell frakt!

Dock vill jag helst beställa från Sverige (gillar inte o beställa grejor från utlandet) (Har förvisso aldrig provat från utlandet men men)
Eller är det MKT pengar man kan tjäna på att betsälla från utlandet?
Och vad säger Canon om garantin?

/Jocce

Var uppe och kände på ett sådant idag på Procenter (Tack för jag fick klämma o känna lite)

Kändes riktigt najs!

(och kändes extra trevligt med en 10D med Batterigrepp oxo)!

Så kommer troligen beställa ett så småningom!

/Jocce

Jag har en Canon EF 70-200/2,8 L IS USM

Jag är jättenöjd så här långt. Den känns rejäl och tung (1275 gram) Det känns kvalité om den.

Tyvärr kan jag inte uttala mig fullt ut om bildkvalitén på grund av att jag inte har någon systemare. Men jag har prövat den på en kompis 300D och blev imponerad över att den hittade fokus så snabbt, skärpan kan jag inte heller klaga på.

Jag gav 20000 Kr För
70-200/2,8 L IS USM och EF 17-40/4L USM
i Singapore. Så man kan säga att jag fick 17-40 gratis.

Från en på plats 82 på cyberphoto

Jocce skrev:
Då beställde jag ett Canon 70-200/2,8L USM idag dåra :)

Nu vill man juh att det skall komma!!!!

/Jocce

kan bara gratulera, jag var som ett barn på julafton när jag fick mitt.... är mycket nöjd med det fortfarande efter ett par år med det...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar