Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 70-200/2,8 L USM + Canon Extender EF 2x II

Produkter
(logga in för att koppla)

MSLink

Aktiv medlem
Vad tycker ni om det här paketet?

Hur fungerar det med 2x Extender egentligen om jag fotar med 5,6 bländare med 70-200mm blir det 8 bländare med 2x Extender? Försämras kvalitet väldigt mycket?

Skärpan blir klart sämre med 2x conv däremot är den riktigt bra med 1,4 conv.

Då är det bäst om man kör 1.4x istället för 2x?
Om man kör 2x så får man 400mm och 1.4x får man 280mm

Tack för tipset! Då är det bäst att köpa ett riktigt bra filter. Jag vågar inte köra utan filter om det blir en repa på glaset på objektivet då är det kört.

MSLink skrev:
Tack för tipset! Då är det bäst att köpa ett riktigt bra filter. Jag vågar inte köra utan filter om det blir en repa på glaset på objektivet då är det kört.
Jag kör med enbart de bästa filtern till min utrustning. Med min 70-200 4,0 IS kan jag inte se någon skillnad med eller utan filter. Enligt de flesta så har filtren en sämre effekt ju mer tele du har. Till min 400 5,6 kör jag utan filter.

Bra att veta, är det bara tele som har problem med filter? Vad kör du med för filter? B&W? Hoya PRO filter?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto