Annons

Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM

Produkter
(logga in för att koppla)

Krull

Ny medlem
Jag funderar på att köpa en canon 350D efter att jag kollat över finanserna ännu en gång. Men jag vet inte vilket objektiv jag ska köpa. Det finns ju kit att köpa men är det nå att ha?
Kommer att fotta ridsport både inomhus och utomhus. Biltävlingar och lite annat.

Funkar Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
bra till det som jag ska använda det till.

Eller finns det nått annat bra för inte allt för mycket pengar.

Jag har precis börjat intesserat mig för foto på allvar och ser fram imot en bra kamera!
 
Ridsport inomhus kan nog bli svårt med det objektiv du nämner. Det är ofta rätt dålig belysning och det kan bli svårt att få till tillräckligt korta slutartider både för att kunna handhålla och för att kunna frysa rörelser.
Tyvärr så är det ju så att ljusstarkare objektiv oftast kostar "allt för mycket pengar", lite beroende på var man har sin smärtgräns och hur långt borta motivet är.
Så för just "action" inomhus så kan det tyvärr kosta lite. Om du mest kommer att fota för att du tycker att det är kul och att det inte gör så mycket om du inte får så många bilder som är riktigt skarpa så kan du använda 55-200:an och kanske ta hjälp av ett enbensstativ, och nöja dig med att få lite fler bra bilder när du fotar utomhus. Annars får du kanske upp lite i pris och titta på tex Sigma 70-200/2.8.

Vad gäller "kitet", dvs 18-55-objektivet så är det okej. Inte dunderbra, men okej och det funkar tills du blivit mer varm i kläderna och vet mer exakt vad du vill ha och vad du kommer att ha användning för.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.