Britt-Inger
Aktiv medlem
Det lila på min ros bild är inte kromatisk abberation utan det är jag som drog lite för mycket i färgspakarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Skåningen" skrev:
Vad är Bokeh?
Jag vet dock vad en Boquet är, för en sådan svepte jag i mig igår. -94 tror jag det var.
NIKLAS
Känd från TV3
www.niklaswibom.com
"Skåningen" skrev:
Vad är Bokeh?
Jag vet dock vad en Boquet är, för en sådan svepte jag i mig igår. -94 tror jag det var.
NIKLAS
Känd från TV3
www.niklaswibom.com
Det är en transkribering av det japanska ordet ボケ."Skåningen" skrev:
Vad är Bokeh?
LasseL skrev:
...återigen, vad jämför ni med egentligen? Jag har fotat med både 50/1.2, 50/1.4 och 50/1.8. 1.8:an är ett mycket kompetent objektiv utan tvekan.
Vad har ni för referensramar egentligen. Om folk frågar om råd kring objektiv här, kan ni väl åtminstone motivera era svar så folk får en rimlig bild av vad bra och dåligt är.
LasseL skrev:
Nämn då ett objektiv du tycker är bättre...
LasseL skrev:
Nu var det Bokehn vi snackade om här. Jag har flera av dessa objektiv och bokehn är knappast så otroligt mycket bättre i förhållande till priset. Jag betalar gärna för detta, men frågan var ställd av trådskaparen och kanske är det bättre att utgå ifrån dessa referensramar då väl?
LasseL skrev:
...jag tror att du förstod poängen ändå faktiskt.
Britt-Inger skrev:
Det är "bakgrunds oskärpan" i en bild. Men eftersom du är fotograf vet du nog om det eller vad kallar du det för ?