Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon D10 batteri 511 vs 512
- Trådstartare Ola_H
- Start datum
stranden
Aktiv medlem
Ola_H skrev:
I Canon EOS D10 sitter ett batteri BP511. Vad skiljer detta från BP 512 som har samma spänning, samma antal amperetimmar, är lika stort, har kontakterna på samma ställe och på det hela taget verkar funka i D10:an?
Kan jag köra 512:an i D10?
Canon har till att börja med ingen kamera som heter D10. 10D heter den.
Och sen; Ja, det går utmärkt att köra '512'or i den. Jag har själv två stycken icke-Canon original som jag kör med, och de fungerar utmärkt.
Vad som exakt skiljer rent tekniskt vet jag inte, men det fungerar hur som helst ypperligt.
Jeppe
Aktiv medlem
Kan jag köra 512:an i D10?
Men inte i vertikalgreppet..
stranden
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Men inte i vertikalgreppet..
Och vad skulle göra att de inte skulle fungera i den? De är ju totalt identiska.
Vad jag kommer ihåg från en tidigare forumtråd var det en kille som köpte just två stycken, för att ha i just sitt vertikal/batterigrepp.
Ralph L
Aktiv medlem
BP-512 har ingen "kil" på mitten av batteriet som BP-511 har utan har en rak profil i överkant.
Såvitt jag vet är BP-512 i första hand avsett för videokameror och 511:an för kameror där man har batteriet i själva kameran, och inte bara har det fasthängt på baksidan.
Det hänger alltså på att det inte får finnas någon klack eller liknande i batterigreppet som sticker ner mitt på batteriet, för då går inte 512:an i.
Men varför köra original? De kostar löjligt mycket...
Såvitt jag vet är BP-512 i första hand avsett för videokameror och 511:an för kameror där man har batteriet i själva kameran, och inte bara har det fasthängt på baksidan.
Det hänger alltså på att det inte får finnas någon klack eller liknande i batterigreppet som sticker ner mitt på batteriet, för då går inte 512:an i.
Men varför köra original? De kostar löjligt mycket...