Annons

Canon cashback hos Zebramedia?

Produkter
(logga in för att koppla)

GL3ON

Medlem
Fick hem mitt 17-40 f/4 L USM idag från Zebramedia, och hade tänkt att utnyttja cash-back erbjudandet. Men till min förvåning så var streck-koden redan avskuren ur objektivets kartong..
Är det någon annan som råkat ut för detta när ni fått hem objektiv från Zebramedia?
Skulle mailat dom men pga semesterstängt så undrar jag om ni vet något :)
 
GL3ON skrev:
Fick hem mitt 17-40 f/4 L USM idag från Zebramedia, och hade tänkt att utnyttja cash-back erbjudandet. Men till min förvåning så var streck-koden redan avskuren ur objektivets kartong..
Är det någon annan som råkat ut för detta när ni fått hem objektiv från Zebramedia?
Skulle mailat dom men pga semesterstängt så undrar jag om ni vet något :)

Ajdå...kanske någon som köpt det...skurit ut streckkoden och därefter lämnat tbx det.

Inget som du ska drabbas av dock.
Ta kontakt med ZM så får dom avgöra hur du ska göra.
 
Tror knappast det är något problem att få det fixat om du påtalar det för ZM, de är helschyssta.
 
en annan fråga.

är ni nöjd med cashback systemet.
om det funkar riktigt.

fick idag mitt minnes kort 265 mb som man fick gratis från en lapp på paketet. köpte en 350d för ett tag sen.
tog ca 4 veckor.



mvh anders
 
Okej, ja jag tyckte det verkade lite skumt!
Tack för alla svaren, ska kontakta ZM snarast.
 
OJOJ!

Fick mitt 70-200/4 från ZebraMedia idag - och gissa om jag vart förvånad när även min streck-kod var bortsnyltad!

Någon har skurit bort det yttersta lagret i wellpappen och tejpat på nån vit rektangulär pappbit.

Lovade frugan att göra annat ikväll så vidare rapport imorrn.
 
Vapo skrev:
OJOJ!

Fick mitt 70-200/4 från ZebraMedia idag - och gissa om jag vart förvånad när även min streck-kod var bortsnyltad!

Någon har skurit bort det yttersta lagret i wellpappen och tejpat på nån vit rektangulär pappbit.

Lovade frugan att göra annat ikväll så vidare rapport imorrn.

är detta vanligt. eller
 
Fick mitt 70-200/4L från Zebramedia för drygt 3 veckor sedan. Kollade nu och där är koden som den ska :)
 
Hm, det låter ju väldigt otrevligt det där. Undrar hur många som blivit "drabbade"?

Är det folk som beställer från Zebramedia för att "ta" streckkoden och sen "ångrar/häver" köpet av varan, eller går det till på något annat sätt?

Conny
 
Vi är flera. Jag har köpt 28-135 IS USM från ZebraMedia, och också fått en kartong med streckkoden bortskuren - leveransen var alldeles nyligen.
 
Om det vore så skulle fler webbhandlare vara drabbade.. inte bara zebra...

Låter som att de tar en chansning???
 

Så såg min ut också!

Känner igen den där lilla siffran på den vita klisteretiketten.

Tänkre dock inte hålla ZebraMedia ansvarig förräns Anders har svarat med åtgärd.

Hur är det annars? I mitt paket fanns det tex inget registreringskort för garanti - borde det inte finnas ett sådant? Den enda dokumentationen som fanns i lådan var den lilla instruktionsboken.

Jag har vidare inte synat mitt objektiv helt i sömmarna - men finns seriennummer stansat någonstans på objektivet? Eller är det enda sättet att hitta serienummer på kartongen?

Visst - är mina 900 i cashback borta går jag inte i personlig konkurs, men för mig är detta en principsak som jag kommer att driva mot leverantören (ZM) eller mot Canon direkt.

Lustigt är att vi drabbade här just nu, har helt olika objektiv? Finns det någon med andra cashback produkter som drabbats?
 
Conna skrev:
Hm, det låter ju väldigt otrevligt det där. Undrar hur många som blivit "drabbade"?

Är det folk som beställer från Zebramedia för att "ta" streckkoden och sen "ångrar/häver" köpet av varan, eller går det till på något annat sätt?

Conny

Menar du att vi som "drabbats" nu kommer att "häva" köpet för att "ta" streckkoden eller menar du att detta har skett i ett tidigare läge?

Mycket kan jag tåla men INTE att kallas lögnare. Om jag missuppfattat dig ber jag om ursäkt, men du får gärna klargöra.
 
Vapo skrev:
Menar du att vi som "drabbats" nu kommer att "häva" köpet för att "ta" streckkoden eller menar du att detta har skett i ett tidigare läge?

Mycket kan jag tåla men INTE att kallas lögnare. Om jag missuppfattat dig ber jag om ursäkt, men du får gärna klargöra.

Tror verkligen inte att han menade dig. Så uppfattade inte jag det i alla fall! Det var nog en fundering kring hur det kunnat ske innan du fick paketet.

/Pontus
 
Vapo skrev:
Jag har vidare inte synat mitt objektiv helt i sömmarna - men finns seriennummer stansat någonstans på objektivet? Eller är det enda sättet att hitta serienummer på kartongen?

Du hittar serienr på "undersidan" av gluggen...instansat, så det har samma färg som gluggen.
 
Om det nu är som så att någon har satt i system att köpa/lämna tbx så lär ju ZM ganska snabbt kunna spåra vem det är.

Med tanke på att det sitter en likadan vit etikett på kartongerna så lär det tyda på samma person...antingen den som skickat tbx eller ZM själva.
 
Hej!

Återförsäljaren är ju enligt flera i den här och andra trådar seriös så ni lär kunna få streckkoden den vägen. Om det inte vore så hade ni säkert kunnat vända er direkt till Canon och fått tillbaka pengarna ändå.

MVH

Johnnie
 
Maverick28 skrev:
Om det vore så skulle fler webbhandlare vara drabbade.. inte bara zebra...

Låter som att de tar en chansning???


Eftersom ZM har ett påtagligt lägre pris, finns naturligtvis möjligheten att det är någon form av chansing. Men det kan också vara så att ZM själva köper in objektiven från en annan agent än svenska Canon, och att en leverans med objektiv har blivit strippad på streckkoderna i något avlägset avsändarland.

Finns det något serienummer på det enklare 28-135-objektivet? Jag har inte lyckats hitta något.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.