Annons

Canon cashback hos Zebramedia?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vapo skrev:
Menar du att vi som "drabbats" nu kommer att "häva" köpet för att "ta" streckkoden eller menar du att detta har skett i ett tidigare läge?

Mycket kan jag tåla men INTE att kallas lögnare. Om jag missuppfattat dig ber jag om ursäkt, men du får gärna klargöra.

Menar absolut inte att måla upp dig eller någon annan som lögnare. Är mer inne på det som Pontus skrev
d.v.s hur det kunde hända innan folk fick sina saker levererade?
 
Conna skrev:
Menar absolut inte att måla upp dig eller någon annan som lögnare. Är mer inne på det som Pontus skrev
d.v.s hur det kunde hända innan folk fick sina saker levererade?

Ok..pustar ut.

SMSat och mailat Anders på ZebraMedia.

Ska ringa Canon i morrn när jag har med mig serienummer på mitt objektiv.
 
Vapo skrev:
I mitt paket fanns det tex inget registreringskort för garanti - borde det inte finnas ett sådant? Den enda dokumentationen som fanns i lådan var den lilla instruktionsboken.


Jag har endast fått garantikort medlevererat när jag köpte från USA. I Sverige har jag aldrig fått något, men på kvittot (garantibeviset i Sverige) skall registreringsnumret stå på varan om det är ett kamerahus eller objektiv.
 
Jolin skrev:
Eftersom ZM har ett påtagligt lägre pris, finns naturligtvis möjligheten att det är någon form av chansing. Men det kan också vara så att ZM själva köper in objektiven från en annan agent än svenska Canon, och att en leverans med objektiv har blivit strippad på streckkoderna i något avlägset avsändarland.

Finns det något serienummer på det enklare 28-135-objektivet? Jag har inte lyckats hitta något.



Köpte ett 70-200/4 från zebra och streckkoden fanns kvar.

(Fick tidigare svar utav honom att har tar hem objektiven från usa)
 
Hur har det gått för er som saknat streckkod på förpackningen.
Jag är själv inne på att köpa ett 70-200/4 efter semestern och utnyttja Canons rabatt.
/Stefan
 
Jag har med beställt från ZM. Men där fanns ingen streckkod. Sen nu så har de semester så jag kan inte få tag på honom heller. Dessutom så skickade de fel filter till mig, för till 70-200/f4 L objektivet är där 67mm gänga, de skickade ett filter med 77mm gänga.Så jag har ju inte fått en så bra början med dem. Hoppas detta var något som vanligtvis ALDRIG händer.
 
Oscarj skrev:
Jag har med beställt från ZM. Men där fanns ingen streckkod. Sen nu så har de semester så jag kan inte få tag på honom heller. Dessutom så skickade de fel filter till mig, för till 70-200/f4 L objektivet är där 67mm gänga, de skickade ett filter med 77mm gänga.Så jag har ju inte fått en så bra början med dem. Hoppas detta var något som vanligtvis ALDRIG händer.

Fel filter är ju en sak som kan hända... men att streckkoderna saknas.. ÄR mer oroväckande... För det börjar bli flera nu...
 
Jag pratade precis med Anders på Zebra Media. Canons cashback-kampanj gäller även objektiv köpta av dem. Anders kommer själv gå in och skriva i denna tråd och förklara de bortskurna streckkoderna. Nya streckkoder kommer enligt Anders skickas ut till de drabbade.

// Kjelle
 
Låter bra Kjell, hade nästan glömt av detta :)
Men det var bra att det löser sig till slut hoppas jag.
 
EAN koderna är "återtagna"

Strax innan semesterstängningen så fick vi hem ett parti med Canon EF 70-200 4L där det har visat sig att EAN koderna har skurits bort och en vit tapebit har satts dit för att dölja tilltaget.

Så fort vi fick reda på detta (Vecka 25) kontaktade vi leverantören som då ertappade en lageranställd som den skyldige. Leverantören har även återfått de saknade EAN koderna under vår semesterstängningen och de kommer att skickas till oss under denna vecka (Vecka 30).

Om du saknar EAN koden på ditt 70-200 objektiv som leveretats i slutet av Juni så kontakta då oss så ska vi se till att du får den utskickad med vändande post så fort vi mottagit dem.

Vi är ledsna för det besvär som detta kan ha medfört för de kunder som ännu inte kunnat utnyttja Canons "cash-back" på grund av klåfingriga individer och hoppas kunna ordna detta skyndsamt.

Mvh
Zebra Media
 

Bilagor

  • zebror-cmykkent.jpg
    zebror-cmykkent.jpg
    8.1 KB · Visningar: 472
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.