ANNONS
Annons

Canon batterigrepp som suger ???

Produkter
(logga in för att koppla)

apama

Ny medlem
Efter att ha drömt om att ha ett batterigrepp till min EOS 350D men tvekat i ett år pga ekonomin så går jag till fotoaffären o testar ett.
Till min besvikelse kan jag knappt hålla i kameran med detta på..
Såååå obekvämt o värdelöst !!!(mitt tycke)

Är det som affären (scandinavian photo) säger endast en modell som passar eller finns det pirater som är bättre ?

Anders
 
Tycker inte mitt batterigepp till min 350 är bekvämt heller. Har bara provmonterat det men ej gillat det.
Det ligger och skräpar mest nu.
 
Jag tyckte faktistk helt tvärt om. Utan batterigreppet kändes kameran liten och som jag skulle tappa den vilken sek som helst.

Kan dock ha nåt med storleken på händer att göra.
 
robwah-9 skrev:
Jag tyckte faktistk helt tvärt om. Utan batterigreppet kändes kameran liten och som jag skulle tappa den vilken sek som helst.

Kan dock ha nåt med storleken på händer att göra.


Precis, batterigreppen brukar ju öka "komforten" och ge bättre känsla. Kollade in rescensionerna här på fs och dom flesta verkade väldigt nöjda med några undantag. Jag har egen erfarenhet från 300D och 5D och dom bara kräver grepp för att kännas rätt tycker jag. Vet folk som inte gillar greppet och dess funktion till 20D men överlag verkar dom flesta nöjda och tycker att bgär ett lyft. Tråkigt för dig Anders iaf. Tänker du lasta på nåt lite större tele så kommer du vilja ha greppet skulle jag tro? JANNE
 
lite onödigt med BG om man kör med kit eller mindre objektiv

när man hänger på blixt o större objektiv måste man ha BG annars får man kramp i handen
 
2HOT4U skrev:
lite onödigt med BG om man kör med kit eller mindre objektiv

när man hänger på blixt o större objektiv måste man ha BG annars får man kramp i handen

Nu är det ju skillnad mellan 350D och 20D, men när jag fotar med 70-200/2.8L IS och blixt på min 20D, så fotar jag hellre utan batterigrepp än med en. Iofs skulle jag gärna vilja ha ett batterigrepp som ökade komforten, men då den nuvarande istället minskar komforten så får det vara.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.