ANNONS
Annons

canon 7D trådlöst med 580ex II - fråga....

Produkter
(logga in för att koppla)

aksello

Aktiv medlem
Hej! Jag har fotat i ca två år med dessa två i kombination och utan större problem. Jag tycker att det fungerade klockrent för det mesta. Jag har använt två stycken 580ex II i manuellt läge och fotat massor. Nu på senare tid har jag dock upplevt att något inte fungerar perfekt.

Jag fotar bl.a. en del lägenhetsjobb och brukade ha blixten i handen och kontrollera den med hjälp av ettl eller manuellt läge i kameran. Dom senaste månaderna känns det som om jag har tur om den slår på första. Jag brukar ibland gå in i blixtmeny och använda "test" knappen och även då märker jag att den bara fungerar ibland. Detta har gjort mig osäker på den så jag har inte riktigt kunna dra någon slutsats. Någon gång kan det ha varit väldigt ljust där jag var eller så tog blixten lång tid på sig att ladda upp sig pga. dåliga batterier eller så hade jag råkat göra någon felinställning av misstag.
Det sjuka är att alltid när jag testar blixten och kameran hemma på kvällarna fungerar det utmärkt! Jag har aldrig problem egentligen.

Är det någon annan som har liknande upplevelse och känner att kombinationen är lite svajig dagtid eller utomhus?

Jag har funderat på om det är blixten i min kamera som har fått något problem för att jag kan ta en hel serie med bilder innan blixten hänger på och eftersom jag har kameran nära huvudet så hör jag att den inbyggda blixten på 7d låter lite annorlunda dom gånger som 580exII inte slår.
Kan den inbyggda blixten har börjat få problem?

Alla som har erfarenhet av den här kombinationen och något vettiga att säga får gärna lämna en kommentar. Tack på förhand

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar