Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 70-200 4 olika att välja på
- Trådstartare Dreadlock
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
Gnutte skrev:
Tim: Tror cyberphoto körde ett litet test!
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=T70200C
Hur kan man bedöma skärpa när inte alla saker är på samma plan. Skärpning cyberphoto skaffa ett mtf ark.
Dockland
Avslutat medlemskap
Se där, jag tackar och bockar.
Rådvill är trist. Jag har absolut max 14000:- att röra mig med och vill ha det bästa glaset för de pengarna. Jag beaktar även andrahandsvärdet som någon nämnde. Det l u t a r åt ett 70-200 f/2.8 NON IS versionen.
Verkar vara mest kräm och bra IQ i den gluggen.
Annars kanske 200mm prime, och ett Canon EF-s 60mm Macro. Ja, alla dessa beslut
Rådvill är trist. Jag har absolut max 14000:- att röra mig med och vill ha det bästa glaset för de pengarna. Jag beaktar även andrahandsvärdet som någon nämnde. Det l u t a r åt ett 70-200 f/2.8 NON IS versionen.
Verkar vara mest kräm och bra IQ i den gluggen.
Annars kanske 200mm prime, och ett Canon EF-s 60mm Macro. Ja, alla dessa beslut
tombom
Aktiv medlem
Man ställer IS'en i läge två så hjälper den bara vertikalt, men om man inte vill panorera helt horisontellt då får man stänga av den. Till o med så att Olympus E3 å säkerligen många andra kameror har detta läge två, fast då i kamerahuset...
Fel!
Läge två är användbart för panorering i vilken riktning som helst (även diagonalt), åtminstone på F/4L IS, stabiliseringen sker vinkelrätt mot panoreringsriktningen.
Dockland
Avslutat medlemskap
Tim har du kännt på både Tamron & canon,s 2,8 & 4?
Tjenare Tony. Jag har klämp på samtliga Canons, dessvärre är f/4 inte aktuellt. Den presterar lysande, men för konsertfoto är 2.8 nödvändigt.
Gnutte
Aktiv medlem
Tjenare Tony. Jag har klämp på samtliga Canons, dessvärre är f/4 inte aktuellt. Den presterar lysande, men för konsertfoto är 2.8 nödvändigt.
Aha då kan jag förstå att 2,8 är att föredra!
Dockland
Avslutat medlemskap
Jag har gått från 70-200/4 (ej IS) till 70-200/2,8 IS till 70-200/4 IS och till nu slut 70-200/2,8 (ej IS) .. å till mitt fotograferande ser jag ingen nytta med IS, då jag 99% av fallen kör med så snabb slutartid så IS inte har nån inverkan.
Mitt råd = 70-200/2,8 ej IS
Den blev det. Struntade i Tamron och hämtar mitt Canon EF 70-200 f/2.8 L USM på måndag efter jobbet
12995:- på scandinavian photo