Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70-200 4 olika att välja på

Produkter
(logga in för att koppla)
En annan aspekt att tänka på är andrahandsvärdet. Vad får jag för mitt objektiv den dagen jag vill sälja det?

Se där, jag tackar och bockar.
Rådvill är trist. Jag har absolut max 14000:- att röra mig med och vill ha det bästa glaset för de pengarna. Jag beaktar även andrahandsvärdet som någon nämnde. Det l u t a r åt ett 70-200 f/2.8 NON IS versionen.
Verkar vara mest kräm och bra IQ i den gluggen.
Annars kanske 200mm prime, och ett Canon EF-s 60mm Macro. Ja, alla dessa beslut

Man ställer IS'en i läge två så hjälper den bara vertikalt, men om man inte vill panorera helt horisontellt då får man stänga av den. Till o med så att Olympus E3 å säkerligen många andra kameror har detta läge två, fast då i kamerahuset...

Fel!
Läge två är användbart för panorering i vilken riktning som helst (även diagonalt), åtminstone på F/4L IS, stabiliseringen sker vinkelrätt mot panoreringsriktningen.

Jag har gått från 70-200/4 (ej IS) till 70-200/2,8 IS till 70-200/4 IS och till nu slut 70-200/2,8 (ej IS) .. å till mitt fotograferande ser jag ingen nytta med IS, då jag 99% av fallen kör med så snabb slutartid så IS inte har nån inverkan.

Mitt råd = 70-200/2,8 ej IS

Jag har gått från 70-200/4 (ej IS) till 70-200/2,8 IS till 70-200/4 IS och till nu slut 70-200/2,8 (ej IS) .. å till mitt fotograferande ser jag ingen nytta med IS, då jag 99% av fallen kör med så snabb slutartid så IS inte har nån inverkan.

Mitt råd = 70-200/2,8 ej IS

Den blev det. Struntade i Tamron och hämtar mitt Canon EF 70-200 f/2.8 L USM på måndag efter jobbet :)

12995:- på scandinavian photo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar