Annons

Canon 5D MII byte till kompakt

Produkter
(logga in för att koppla)

safet.selava

Ny medlem
Hej!

Behöver lite råd angående systembytet. Det är nämligen så att jag idag fotar med en Canon 5D Mark II, och innan dess Mark I, och innan dessa med analoga spegelreflexkameror. Nu har jag tröttnat på att bära med mig en så stor kamera och objektiv, vilket gör att man missar många fototillfällen på grund av det.
Jag är för övrigt en glad amatör, och har inga ambitioner att syssla med foto på proffs/yrkes nivå, utan det är bara en hobby. Dock vill jag att kameran ska prestera bra då jag använder kameran "aktivt" , och objektiv med fasta brännvidder, och aldrig i automatläge eller liknande.
Då jag är tvungen att sälja min kamera och utrustning för att finansiera ett vettigt köp vill jag kolla om det finns några som varit med om samma.

Då behöver jag råd på vilken kompaktare kamera (resevänlig) jag ska byta till. Har kollat på Fujifilm x100s/t. Vilka alternativ har man (prisklass 15000:)?
Kommer jag att sakna fullformat då dom flesta kvalitetskompakter använder APS-C eller 4/3?

MVH
 
Fujifilm X-T1 är det första jag tänker på. Finns några begagnade på blocket.
Jag har X100. Den är bra men den är för mig ett komplement till min 6D, inte en ersättare.

X-T1 har en bugg i näst senaste mjukvaran. Kan vara bra att känna till om man köper en begagnad att uppdatera till senaste.
 
Senast ändrad:
Nej, du kommerl inte att sakna fullformat om du väljer Fuji.