Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5d Mark III och dator

Produkter
(logga in för att koppla)

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Hej.

Jag har just börjat mig på att försöka fota lite i studio hemma och det är en sak som jag inte riktigt hittar om/hur det går att lösa.

När jag tittat på olika videos om studiofotografering så har de kameran kopplad till datorn.

Går det att koppla 5D mark III direkt till datorn ( Macbook Pro ) och få upp bilden där direkt när man tagit den i tex Lightroom 4?

Detta utan att man behöver importera bilden utan att den visad direkt när man fotat?

Tacksam för hjälp

Mvh Torbjörn

EOS Utility (borde vara medskickat) ska väl fixa tetherering, möjligen t o m Lightroom, frågan är vilken version av LR som stödjer IIID

Senast ändrad:
Med Eos utility får du live view direkt i datorn och kan välja var du vill lägga fokusen, även fokusera manuellt. När du tar bilden hoppar den till datorn direkt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar