Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5D Mark III - missnöjd med

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker batterilivslängden är lite klen. Nu är det lite svårt att jämföra eftersom jag på mina övriga hus har batterigrepp med två batterier men jag upplever att 5D mkIII drar mer ström än min 7D. Inbillning eller verklighet?

Du kanske pillar mer på den nya kameran för att lära dig.
Vet heller inte mot min gamla 7D då jag numera kör eye-fi till iPhone.

/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se

Du kanske pillar mer på den nya kameran för att lära dig.
Vet heller inte mot min gamla 7D då jag numera kör eye-fi till iPhone.

Det skulle ju kunna vara en förklaring men faktiskt så har jag "pillat" väldigt lite med 5D. Det mesta funkar ju som på 7D och än så länge har jag inte börjat grotta in mig på detaljnivå så jag tror mitt användande hittills är jämförbart.

Som Björn säger, det är inget stort problelm och jag har med mig ett extra batteri i fickan när jag ger mig ut. Kommer att skaffa vertiklagreppet - får se om känslan består då.

Saknar EC vid auto ISO i M läge och inställning för att radera både jpg och raw-fil när man sparar dom på separata kort. Batterigreppet är aningen dyrt.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto