Annons

Canon 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Jag har idag en Canon 400D med batterigrepp BG-E3 och håller just nu på med att kolla in priser på en Canon 550D, bara kamerahuset eftersom jag har en del optik.

Tyvärr verkar det som Canon 550D är restnoterad på flera ställen runt om i Stor-Stockholm, men hittade ändå ett kamerahus på JapanPhoto respektive FotoKungen för ca 7.990:- som jag funderar starkt på.

Batterigrepp till Canon 550D kommer tydligen lite senare.

Min fråga är nu, är detta ett vettigt köp? Behövs det en ev uppgradering av Firmwire?

Hur är filmfunktionen? Vilka/vilket filmformat finns? HD?

Tacksam för erfarenheter om Canon 550D!

Jag har idag en Canon 400D med batterigrepp BG-E3 och håller just nu på med att kolla in priser på en Canon 550D, bara kamerahuset eftersom jag har en del optik.

Tyvärr verkar det som Canon 550D är restnoterad på flera ställen runt om i Stor-Stockholm, men hittade ändå ett kamerahus på JapanPhoto respektive FotoKungen för ca 7.990:- som jag funderar starkt på.

Batterigrepp till Canon 550D kommer tydligen lite senare.

Min fråga är nu, är detta ett vettigt köp? Behövs det en ev uppgradering av Firmwire?

Hur är filmfunktionen? Vilka/vilket filmformat finns? HD?

Tacksam för erfarenheter om Canon 550D!

Om du tittar igenom http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/ först, så du får litet överblick av vad kameran kan.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar