Annons

Canon 50D kit - Objektivet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Timmeh

Aktiv medlem
Hallå hallå!
Ska nu precis börja på med foto.
Frågade i en tidigare tråd om 500D men tänkte efter och kom fram till att jag vill satsa på ett bra hus direkt!
Varför då?
Jo för 6.3 bilder i sekunder hjälper verkligen om man ska fota en liten 50cm lång RC bil som susar förbi i 80 knyck! :)
Och att kameran VÄGER! Jag älskar vikt!

Hur som helst, det jag tittar på är detta kit: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=50D18200

Objektivet är bra allaround verkar det som.
Visst det är inte världens bästa, det kan jag förstå men verkar dugligt för allaround men hur är det egentligen?
För 50D finns inte med 18-55 eller liknande och skönt att slippa byta och köpa massa objektiv hela tiden.
Men är objektivet bra eller bara något skrot? Med tanke på att det medföljer en 50D så bör det inte riktigt vara skrot.

Och jag vet att detta är en dum fråga men är 50D nybörjarvänlig? Vet att det absolut inte är en nybörjar kamera men den är väl hyffsat enkel?

Sitter fortfarande i planeringsstadiet, vill jag ha kamera eller inte!
Och det är ganska seriöst mycket pengar det gäller också.

Och förlåt ifall ni behöver svara på ännu en sånhär fråga, erat forum verkar bli sönder-spammat av dessa frågor.

Tack för mig!
MVH, Tim.

Cyberphoto är ju jättebra, men just 50D (bara huset) finns för 6999:- hos Expert. Värt att kolla upp.

Jag vet att det finns billigare men har tänkt att köpa på avbetalning 0% ränta och sedan kasta in resten när jag får lönen från jobbet (sommarjobb).
Men kanske kan ta från sparkonto, ska kika runt lite!

Det jag vill ha är något som kan zooma bra också! 15-55 blir jag för begränsad med om jag ska fota på långt håll osv.

Cyberphoto är ju jättebra, men just 50D (bara huset) finns för 6999:- hos Expert. Värt att kolla upp.

Om det blir strul med en kamera, inte så att den är trasig direkt när man packar upp den, utan att den går sönder efter 3 månader, ska man då ta det med återförsäljaren eller Canon? Cyberphoto är ju en otroligt bra affär när det gäller kundvård och hjälp vid problem men om den ändå ska reklameras till Canon kanske det spelar mindre roll.

Timmeh;1524819 Varför då? Jo för 6.3 bilder i sekunder hjälper verkligen om man ska fota en liten 50cm lång RC bil som susar förbi i 80 knyck! :) [/QUOTE sa:
Med den hastigheten förflyttar sig RC bilen 2 m mellan exponeringarna på en tiondel sekund, det blir faktiskt svårt att följa och göra mer än en bra bild åt gången, även med en snabb kamera, tror jag.

Han inte tänkt på det sättet men det är ju det mesta jag kan få för min budget! :)
Lägger gärna inte ut mer än 14k på det hela.
Som sagt, min allra första kamera, hehe.

Skall göras! :)
Vet ni något ställe som kanske har "Köp nu betala i höst"?
Med tanke på att jag får lön från sommarjobb i höst :)

Fråga i den aktuella butiken, dom kan nog vara flexibla många gånger tror jag, bara pengarna rullar in för eller senare :)

Tänkte ta och skriva in att jag har hittat en suverän deal på en Canon EOS 50D med Canon 55-250/4-5.6 IS objektiv så det ska handlas in imorrn och då är jag offeciellt med i system-ligan! Min "gamla" (4 månader gammal) Nikon L110 skänker jag till far :)

Tänkte bara säga det ifall någon som sitter i sitsen jag var i för några veckor sedan.
Kände på objektivet idag i butiken och kändes bra, plastigt men robust!
Kan skriva sen vad jag tycker om det är av intresse, men det finns ju en hel recension sida om objektivet här på Fotosidan.

MVH, Tim.

Att följa med radiostyrda bilar med fokus är inte lätt ens för de bästa objektiv som Canon kan prestera. Fundera på ett EF 70-200 mm f/4L USM. Det går ibland att hitta begagnat utan alltför hög kostnad.

Hej!
Tack för tipset men som tidigare sagt i tråden så får jag min sista lön i september vilket är jobbigt att vänta till så jag köper på avbetalning (xx månader räntefritt) och då tänkte att jag tänker testa 55-250 objektivet (senare också köpa ett 18-55 IS) och lära mig fota på det! Sedan kan jag fundera på att uppgradera vidare men eftersom jag har massor med intressen så kommer jag nog stanna på den lite lägre nivån ett tag.

MVH, Tim.

har du mediamarkt i närheten.. dem har ju en ganska stor utbud.. och just nu har dem väl räntefritt och inga dolda avgifter på delbetalning.. kanske nåt för dig..

Jo visst har jag det!
Kikat väldigt mycket på media slakt (Älskar den butiken) MEN! Dom har väldigt högt pris på 50D huset jämfört med Expert. 50D huset kostar bara 6999:- på Expert!

Vad kostar huset på Mediamarkt då?
De har väl någon form av prisgaranti mot närliggande butiker också tror jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar