Annons

Canon 50D kit - Objektivet?

Produkter
(logga in för att koppla)
jepp.. dem ska ha prisgaranti där dem matchar priset som närliggande fysiska butik.. skulle tror att mediamarkt i sthlm matchar priset som Rajala har.. fast med deras erbjudande på 30mån ränte/avgiftfri delbetalning..

jag jobbar inte hos mediamarkt eller något sånt.. jag själv funderar nämligen oxå på att köpa just denna kit.. 50D med 15-85mm.. fast jag bor i Göteborg.. så prisgaranti gäller inte för mig.. synd att Rajala inte har en butik i gbg.. =(

Hej hej!
Undra vad dom matchar mot i Västerås då!
Ska ut till dom idag och höra med dom! :)
Hoppas dom har 50D inne, dom har haft det länge men sist för någon vecka sen såg jag den inte.
Jag själv tycker att Media Slakt är bäst så handlar HELST därifrån :)
Bäst av storkedjorna självklart, men det finns ju små butiker som alltid är bättre :)

det är upp till dig att hitta en återförsäljare som har ett lägre pris 'n MM.. dem är inte så dumma att dem gör det åt dig.. =P hur långt har du till Sthlm..??

Bor i Västerås så att åka till stockholm känns lite väl onödigt för att köpa en kamera som finns i butik i Västerås också :)

Kör mycket hellre bil dit isåfall.
Hatar lokaltrafik så mycket att jag kan sprängas bara jag tänker på det! :)

Har nu beställt en Canon EOS 50D med 55-250 objektiv!
Ska också försöka få tag på ett 18-55 IS objektiv för att komplettera det hela :)

Jag är också intresserad av Canon Eos 50D. Just nu har jag en Nikon D60 och tänker då byta upp mig och bli lite vassare, lite proffsigare...

Som alla andra undrar även jag om det är "bra" att byta från nikon till canon... vad jag läst mig till uppfattar jag att canon har bättre kameror till lägre pris och att sekvenstagningen äger till skillnad från min Nikon. Egentligen kanske de båda märkena är desamma...

Min fråga: Är det värt att pröjsa 11000 på kameran? Kommer jag bli nöjd och märka skillnad om man nu utgår ifrån vad min nikon d60 presterar? Kommer jag känna att jag lämnar amatörfotograferingen och tar mig in i fotografvärlden på riktigt?

Självklart är det en bättre kamera och värd pengarna!
Men vad tycker du!?
Har du många objektiv till din D60 så skulle jag avråda dig från att byta märke om det inte är så att du absolut ska det.
Men visst, 50D är en riktigt bra kamera för sitt pris men tycker du att det är värt det?
Bättre bilder, ja. Men det hänger på dig också ju! :)

Har du förväntningar om att du kommer bli proffs direkt när du har kameran i handen så avråder jag dig från att köpa :)
Men om du tycker att du kommer komma längre med en 50D än din D60 så säger jag: Varför inte?

Men ska du hålla dig kvar till Nikon så finns ju antingen D90 eller D5000.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar