Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 50d för 5000:- från England

Produkter
(logga in för att koppla)

Charlie67

Medlem
Hejsan.
Jag har sett en annons från en firma på våra säljsajter om en ny Canon 50d för 5000:-.
http://www.annonsdirekt.se/aa.asp?aaaa=5541491
Firman är registrerad i London och har org.nr.05058944. Jag har kontaktat firman och dom verkar hyggligt seriösa. (det gör väl i och för sig dom flesta firmor). Hittar inget negativt på internet. Firman heter W1000W LIMITED. Priset dom har för denna kamera är ju superbilligt. Denna firma har även andra annonser inne på andra objekt.
Är det någon som vet något om detta?
Skall jag vara kall och chansa?
 
Otroligt billigt ....

.. är ofta just otroligt skumt.Se upp!
Hejsan.
Jag har sett en annons från en firma på våra säljsajter om en ny Canon 50d för 5000:-.
http://www.annonsdirekt.se/aa.asp?aaaa=5541491
Firman är registrerad i London och har org.nr.05058944. Jag har kontaktat firman och dom verkar hyggligt seriösa. (det gör väl i och för sig dom flesta firmor). Hittar inget negativt på internet. Firman heter W1000W LIMITED. Priset dom har för denna kamera är ju superbilligt. Denna firma har även andra annonser inne på andra objekt.
Är det någon som vet något om detta?
Skall jag vara kall och chansa?
 
.. är ofta just otroligt skumt.Se upp!

Jag är själv lite osäker. Därför tänkte jag kolla läget. Dom erbjuder halva summan innan leverans och halva summan när jag mottagit paketet och godkännt. Har även fått en enkel orderbekräftelse.
Får se om jag chansar eller inte. Det lite otroliga är också att dom säger sig ha direkt kontakt med tillverkare och fått 5000st att sälja innan månadens slut.
 
Jag är själv lite osäker. Därför tänkte jag kolla läget. Dom erbjuder halva summan innan leverans och halva summan när jag mottagit paketet och godkännt. Har även fått en enkel orderbekräftelse.
Får se om jag chansar eller inte. Det lite otroliga är också att dom säger sig ha direkt kontakt med tillverkare och fått 5000st att sälja innan månadens slut.

Låter mycket osannolikt. Jag skulle absolut inte chansa!
 
Jag var i kontakt med ett liknande bolag i England om ett köp av en Nikon D2Xs kamera. Oxå superbilligt...
Jag frågade om de hade något passande optik att sälja till och fick svar som godag yxskaft. De ville sälja optiken från en kompaktkamera!!??!
Hört om andra som blivit blåsta.
När man kollar liknande produkter på EBay UK och ser att de begagnade kostar betydligt mer än dessa nya, så är det något lurt.
Fråga om du kan komma och hämta upp produkten. Säg att du ska till London i nästa vecka eller ngt..
Mvh / Jonas
 
Hejsan.
Jag har sett en annons från en firma på våra säljsajter om en ny Canon 50d för 5000:-.

Eftersom din annons redan försvunnit så är väl svaret tydlig:

Annonsen kunne inte hittas

Detta kan bero på:
Annonsören har fått sålt/köpt sin varan.
Annonsören har slängt sin annons.
Annonsen har löpt ut
 
Jag var i kontakt med ett liknande bolag i England om ett köp av en Nikon D2Xs kamera. Oxå superbilligt...
Jag frågade om de hade något passande optik att sälja till och fick svar som godag yxskaft. De ville sälja optiken från en kompaktkamera!!??!
Hört om andra som blivit blåsta.
När man kollar liknande produkter på EBay UK och ser att de begagnade kostar betydligt mer än dessa nya, så är det något lurt.
Fråga om du kan komma och hämta upp produkten. Säg att du ska till London i nästa vecka eller ngt..
Mvh / Jonas

Hmmmmm.
Skall nog treva lite försiktigt fram här, verkar det som.
Det är inte lätt att vara blåögd och tro väl om allt och alla.
Skall känna lite på dom om föreslagna alternativ.
Det borde dyka upp något på nätet om ett varnande finger för detta bolag, om det är så att dom är oseriösa.
Tack för snabba åsikter.
Kommer hålla koll på om någon ytterligare har kommentar.
Nosar jag fram något nytt gör jag ett inlägg.
 
Eftersom din annons redan försvunnit så är väl svaret tydlig:

Annonsen kunne inte hittas

Detta kan bero på:
Annonsören har fått sålt/köpt sin varan.
Annonsören har slängt sin annons.
Annonsen har löpt ut

Där fick jag väl svar på mina funderingar.
Söker man på "kathleencamcorder" på google så får man fram deras andra annonser. Får se om dom också försvinner.
 
Nä, varning det där verkar helskumt.
Som redan sagts: Är det för bra för att vara sant så är det nog inte sant...

En betalningsvariant som bygger på att du ska betala en del först och mer senare... Det är väl tänkt att man ska tänka: "Ja, det är ju bara halva summan så jag kan chansa när det inte är så mycket pengar".

Att de skulle fått 5000 kameror av tillverkaren som alltså tycker det är en bra idé att dumpa priset på sin egen produkt....nja. :)

Annons som försvinner
 
Där fick jag väl svar på mina funderingar.
Söker man på "kathleencamcorder" på google så får man fram deras andra annonser. Får se om dom också försvinner.

Christer - jag har sett andra annonser tidigare från Kathleencamcorder. Ofta används en bulvan ort som Skövde eller likn. för att skapa trovärdighet. Sedan när man inleder en mail correspondence så är bolaget i UK.
Att Canon skulle dumpa 5000 kameror enl. uppgift är fullständigt osannolikt. Inte en enda återförsäljare med ett lager av Canon produkter skulle acceptera en sådan handling. Ett konkurslager kan naturligtvis ett bolag komma över, men vad jag hört så har inte Canon gått omkull än...
 
En inte allt för tokig gissning är väl att det rör sig om stulna kameror.

Har sett liknande "utförsäljningar" i London, där man kunde köpa en bärbar PC för ca 2000kr kontant från ett bord i en källarlokal. Där låg det ett par travar med datorlådor och annan elektronik...


//TH
 
En inte allt för tokig gissning är väl att det rör sig om stulna kameror.

Har sett liknande "utförsäljningar" i London, där man kunde köpa en bärbar PC för ca 2000kr kontant från ett bord i en källarlokal. Där låg det ett par travar med datorlådor och annan elektronik...


//TH

Jaha....
Om det nu skulle vara stulna varor, vilket man inte vet, då börjar ju dom två hjärnhalvorna tvista.
Man vill ju inte handla av kriminella å andra sidan vill man ju göra en bra affär. Någon kommer förmodligen ändå göra det.
Detta hade jag inte ens tänkt på. (blåögdheten).
Nu blir jag ytterligare tveksam.
Tänk, tänk, tänk.....
 
Att handla stöldgods är helt klart inte att rekommendera. Att dom lagt ett pris som inte ens är hälften av vad man får en begagnad 50D för är ju nästan absurt. Att dom skulle kunna sälja 5000 stycken såna.. Jadu.. låter som dom lånat en container eller 2 nånstans isåfall.
 
Att handla stöldgods är helt klart inte att rekommendera. Att dom lagt ett pris som inte ens är hälften av vad man får en begagnad 50D för är ju nästan absurt. Att dom skulle kunna sälja 5000 stycken såna.. Jadu.. låter som dom lånat en container eller 2 nånstans isåfall.

5000 kameror låter ju iofs som ungefär vad som går in i en 44 fotskontainer...
 
Men hallå, vill man chansa på ett sådant här erbjudande kan man väl lika väl chansa och köpa trisslotter för alla pengarna, sannolikheten att få ut något av det är nog större med lotterna.
 
Att handla stöldgods är helt klart inte att rekommendera. Att dom lagt ett pris som inte ens är hälften av vad man får en begagnad 50D för är ju nästan absurt. Att dom skulle kunna sälja 5000 stycken såna.. Jadu.. låter som dom lånat en container eller 2 nånstans isåfall.

Ja håller med. Jag tvivlar på att det finns ngn kamera överhuvudtaget i slutändan.
De vill bara ha delbetalningen.
Beakta att de skulle kränga just denna modell för totalt 25 miljoner!!! Borde inte bolaget vara ett kännt bolag då?
Be om referenser i Sverige!
Om de referenserna är pålitliga, be dom genomföra affären åt dig och få en kommission av dig. Då ska du se att dom drar sig ur...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.