Annons

Canon 50d för 5000:- från England

Produkter
(logga in för att koppla)
Om något verkar för bra för att vara sant ...

Det är ju på sätt och vis tur att många skojare inte har förstånd att sätta mer realistiska priser, det skulle vara lättare att gå på det hela om det var lite rimlig prisnivå.
 
Jag har haft en lång lång diskussion med denna påstådda Kathleen Foody. Men företaget jag fått info att dom har heter "Yourcare limited" i London.... !!!!! Jag har köpt alla företagsuppgifter som finns på detta företag och det är knepigt men det har en omsättning och 4 involverade personer. Alla med afrikanska namn.

Det jag måste säga är att dom/han/hon eller vem det nu egentligen är är mycket slipade. Dom framstår som produktanalfabeter, men dom har alltid svar på mina frågor, och dom svarar!!!

Jag bestämde mig för att ta lotten. Jag krävde bilder på en kamera och fick ett gäng bilder. Efter lite mer jobbiga frågor till dom bad jag att dom skulle ta några bilder till. För min del var ju detta för att bekräfta att det var på samma utrustning, Paketet skulle nämligen innehålla mycket mer än själva originlutrustningen. Jag fick ännu en bild, Eller tom. 2. Men dom var dåligt upplösta så jag hade svårt att avgöra om det var samma eller inte. Det jag kunde avgöra var att de åtminståne var snarlika. Samma bärväska (ej original) och ett antal batterier för mycket, ett minneskort extra osv.
Kameran påstogs vara ny, men det är jag säker på att den inte är efter dom första bilderna. Men för det löjliga priset kvittar ju detta. För det priset får den för mig gärna tom. vara trasig.

Jag har ifrågasatt deras ärlighet ett flertal gånger och dom svarar ganska oförstående till att jag undrar. Dom vill nu ha ett par tusen extra för att jag inte ville betala mer än priset från början. Jag sa nämligen att jag kunde betala för att dom fotade efterom dom var lite ovilliga till detta. När dom väl fotat ville dom inte ha denna betalning extra ... - då. Men sen drog dom nog öronen åt sig, för nu vill dom ha dom pengarna, och jag står i valet och kvalet om jag ska våga eller inte.

Det otäcka med det här är att dom har inte röjt sig en enda gång egentligen, och jag har försökt med massor av fintar.

Det sista nu är att eftersom jag inte vågar lita på dom så har DOM föreslagit att jag ska komma dit och hämta ut grejorna, vilket jag inte är så pigg på. Lite rädd om hälsan, och skulle det handla om stulet gods vill man ju inte stå med grejorna i näven i tullen precis.

Jag har polisanmält händelsen men har redan fått beskedet att detta brott inte kan utredas. Va Fan!!!
Ska dom få hålla på och bluffa??? Eller sälja stöldgods???''

Nu är jag sugen på att slutföra affären men i samråd med polisen, men polisen är ju inte intresserade. Varför???

Något som förundrar mig är att det står så lite att hitta om denna Kathleencamcorder. BLir folk lurade försöker dom väl varna andra kan man tycka...

Är det nån som skulle vilja följa med över och se efter om detta ställe finns.Jag har så svårt att släppa det här. Det känns ju som man måste agera polis på egen hand här....
 
--
Jag har ifrågasatt deras ärlighet ett flertal gånger och dom svarar ganska oförstående till att jag undrar. ....

Tycker du det är konstigt?

Jag har polisanmält händelsen men har redan fått beskedet att detta brott inte kan utredas. Va Fan!!!
Ska dom få hålla på och bluffa??? Eller sälja stöldgods???''

Nu är jag sugen på att slutföra affären men i samråd med polisen, men polisen är ju inte intresserade. Varför???
...

Vilket brott har begåtts?
 
...
Är det nån som skulle vilja följa med över och se efter om detta ställe finns.Jag har så svårt att släppa det här. Det känns ju som man måste agera polis på egen hand här....

Åka till England och agera privatspanare?
Det låter som en olycka, eller värre, som bara inte hänt ännu.
Nej, släpp det där och köp från en seriös handlare istället.
 
Är det nån som skulle vilja följa med över och se efter om detta ställe finns.Jag har så svårt att släppa det här. Det känns ju som man måste agera polis på egen hand här....

Vem tror Du vill agera polis åt dig?
Betalar du flyget över då?
Om de har en pickadolver mot dig, när du ringer på, tar du då upp din slangbella?
 
Vem tror Du vill agera polis åt dig?
Jag vet inte, det är därför jag frågar.
Kanske någon som varit med om samma sak själv och inte vågat berätta det med risk för att framstå som något man inte vill kanske,

Betalar du flyget över då?
Beror väl på anledningen till att man åker med. Men det är inte otänkbart.
Jag åker gärna själv, och min avsikt är inte att provocera människor som begår brott utan att ta reda på om det finns en affär eller inte, om det är som dom säger eller om dom ljuger. Har brott begåtts tänker jag försöka väcka min anmälan till liv igen. Jag har ju inte låtit polisen se allt material ännu, och det beror ju på att jag inte är säker.

Om de har en pickadolver mot dig, när du ringer på, tar du då upp din slangbella?

Detta är kanske en anledning till att jag inte vill åka själv. Åtminstone kan man ju då få händelsen bevittnad och inte försvinna i glömska...

Tycker du det är konstigt?

Kanske inte förstås...

Vilket brott har begåtts?
Brottet är att jag betalade för en kamera som inte levererades. Det är först efter detta jag fått besked om att det skulle betalats mer pengar.Jag känner kanske att jag behöver vara mera säker innan jag kräver att polisen agerar. det är kanske därför jag känner att jag borde åka och ta reda på det. Eller så får jag betala resten och se, Lite trist men kanske det rätta att göra för att ta ett steg i riktingen att något kan få börja hända. Just med anledningen av din fråga...

Jag är förbannad på att folk gör såna här saker mot andra människor. Därför borde man göra något. Men man utsätter sig förstås själv i fara om man agerar, det vet ju dom som gör brott.. Hur många gånger händer det inte att folk bara står och glor när brott pågår på gatorna mitt framför dom? Dom är ju rädda att själv åka i trubbel om dom blandar sig i och försöker avsluta....
 

Vilket brott har begåtts?
Brottet är att jag betalade för en kamera som inte levererades. Det är först efter detta jag fått besked om att det skulle betalats mer pengar.Jag känner kanske att jag behöver vara mera säker innan jag kräver att polisen agerar. det är kanske därför jag känner att jag borde åka och ta reda på det. Eller så får jag betala resten och se, Lite trist men kanske det rätta att göra för att ta ett steg i riktingen att något kan få börja hända. Just med anledningen av din fråga...

Jag är förbannad på att folk gör såna här saker mot andra människor. Därför borde man göra något. Men man utsätter sig förstås själv i fara om man agerar, det vet ju dom som gör brott.. Hur många gånger händer det inte att folk bara står och glor när brott pågår på gatorna mitt framför dom? Dom är ju rädda att själv åka i trubbel om dom blandar sig i och försöker avsluta....


Jag måste erkänna att jag förstod inte på något sätt av ditt första långa inlägg att du betalat något.
Har du betalat ett överenskommet pris och säljaren sen säger att dom ska ha mer eller inte bara inte skickar kameran så är läget ett annat. Då kan man ju börja snacka om brott.
 
Jag måste erkänna att jag förstod inte på något sätt av ditt första långa inlägg att du betalat något.
Har du betalat ett överenskommet pris och säljaren sen säger att dom ska ha mer eller inte bara inte skickar kameran så är läget ett annat. Då kan man ju börja snacka om brott.

Ja, dom beter sig mycket underligt. Under min konversation när innan min betalning så hade jag en hel drös med frågor och dessotom krävde jag bilder på föremålen just för att bekräfta att det var deras bilder. Under tiden jag ställde alla dessa frågor gick priset upp med 200 dollar. Hux flux, men jag protesterade och fick det tidigare priset, nu hävdar man att jag inte ville betala deras pris och därför vill man inte skicka kameran förrän jag gjort detta.

Jag fick mailat till mig en bild på etiketten från Fedex med nummer och allt, men när jag ringde Fedex sa dom att hämtning på försändelsen inte beställts. Då gick jag själv in på hemsidan och begärde dena hämting. (Bara för att jäklas lite), men det kom förstås ingen försändelse ändå. Nu ska jag ringa Fedex och försöka ta reda på om dom hittade någon på adressen som dom angivit som hämtningsadress.

Har precis fått nya bilder, men tyvärr så är dom nya bilderna på andra exemplar av kameran än dom bilder jag tidigare fått. Försöker nu få svar på varför jag inte kan få en bild på samma kameraexemplar. (syns på tillbehören och väskan osv att det inte är samma)
Men är det så att dom säljer så mycket av dessa så kanske dom aldrig har samma i lager. Det som är lite märkligt bara är att sättet dom fotat bilderna på är liknande varje gång trots att det är olika exemplar. Bilderna är tagna på snarlika sätt. detta har jag sett är lika för alla deras (påstådda) produkter.

Sättet dvs hur dom radar upp tillbehören aå att allt syns, placerar själva kameran på ett underlag som en duk eller dylikt på pedistal. Lite slarv med bakgrund som möbler od. i vissa bilder. Men just tillbehörsfotograferingen följer samma mönster. om dom bara kopierar bilder på nätet från andra borde detta mönster vara svårt att få till tycker jag. Detta tycker jag talar för att det skulle finnas produkter och det gör att jag sugen på att pröjsa det dom begär bara för att se vad som händer (eller inte)


MVH.
 
Tja, jag tänkte att jag kan ju lika gärna berätta vidare vad som händer. Blir ju nästan som en blogg det här. Nåja, man behöver ju inte nödvändigtvis läsa...

Begärde ju som sagt extra bilder på tidigare skickad kamera med tillbehör som jag redan enligt dom "nästan" köpt. Först var det förstås en annan person som ville ha kameran men den hade hållits kvar till mig. Men eftersom jag fortfarande kräver nya bilder (som verkar mycket jobbigt att ta) hade den nu så paasande precis sålts till den andra personen, så jag får hålla till godo med dom exemplar dom har inne. Nu har jag begärt extra bilder på dessa också. Får se hur det går. Herr Andreas som kallar sig Product manager har vid ett flertal tillfällen uttalat sig om hur trött han är på mitt sölande och att jag drar ut på historien, ett faktum som roar mig oerhört. Dom ska åt minståne få jobba (skriva och fota) för pengarna dom lurat av mig. Har även luskat fram en bekant som är boende i London. Tänkte be henne kolla adressen och se om det ligger nån affär där om hon ids efter att fått höra historien förstås. Hon är fotograf så har hon tur kanske hon kan hitta nåt billigt "fynd".

Jag skrev vid ett tillfälle att jag tyckte att dom åtminståne kunde vara hyggliga och skicka en tegelsten så att jag får bedrägeriet bekräftat, På nåt sätt blir det extra jobbigt när dom aldrig ger sig med att inse att man synat dom. Dom fattar liksom inte vinken (men det gör ju inte jag heller för den delen)
Nu gäller det ju bara att försöka få annonsplatserna att fatta det här, men å andra sidan så tappar dom väl hälften av sina inkomster då. Man undrar ju om detta gäng tom. ligger bakom hela annonssajterna....

Nu lovar jag att sluta babbla.

Puss och kram på er alla!!!!.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.