paco
Aktiv medlem
Jag har inte haft någon nytta av motljusskydd.
Det har ju ingen, tills man börjar använda det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte haft någon nytta av motljusskydd.
Hej,
Har funderat på att skaffa ett Canon 50mm 1.8II till min 450D och undrar om någon har någon erfarenhet av kombinationen, samt om man bör skaffa sig motljusskydd.
Har funderat lite grann på att försöka deal:a med någon handlare och undrar lite grann vart man kan lägga sig för ett paket med objektivet, uv filter och ett motljus skydd.
Är något annat objektiv ett lämpligare köp. Har kit objektivet och ett 75-300 också sedan tidigare.
Tacksam för svar.
det enda som oroar mig lite grann är just att det är en brännvid- det är lite grann som att gå tillbaka till den gamla goda tiden.
Oroa dig inte för goda tider! ;-) Du behöver verkligen inte göra dig av med ditt andra objektiv bara för att du köper detta. Se det som ett komplement till din 18-55, absolut inte som ersättning. Det tar inte många sekunder att växla mellan objektiv.
Nä, det vill man så klart inte. Fast det får man ändå förr eller senare. Det beror helt på omständigheterna. En av de stora finesserna med systemkameror är ju att man kan byta objektiv efter behov! Så ta av dig silkesvantarna nu...hmm, men man vill inte få in damm i kameran
hmm, men man vill inte få in damm i kameran
18-55 kanske inte är just det objektiv man vill limma fast i kameran heller. Det finns betydligt roligare med bättre ljusstyrka och andra optiska egenskaper. Visserligen får man zooma med fötterna ibland om man vill komma åt de snabbaste optikerna, men det blir mindre av det när man lär sig vad brännvidderna innebär. Sen får man en ljusare och trevligare sökare på köpet också.
Det är sant att 18-55 kanske inte är det roligaste objektivet, men när jag tittat på andra objektiv för att köpa på mig något roligare så börjar dessa kring 3500 och min budget just nu ligger snarare under 2000 för tillfället :-(
Min fästmö skulle bli ledsen om jag skulle hänga på kameran runt halsen när vi gifter oss i kyrkan. Men du har kanske en mer överseende partner. ;-) Betyder "allround" att du ändå helst skulle vilja ha ett zoomobjektiv? Ett ljusstarkt sådant kan bli svårt att hitta till ett pris under 2000:-. Om du verkligen har en förstående partner så kan ni kanske snåla lite på bröllopet och i stället lägga pengarna på kamerautrustning. ;-)Vill ha något som är så allround som möjligt men som skall fungera bra i kyrkan när jag gifter mig (dvs ljusstarkt är ett viktigt attribut).