Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 430 zoom?

Produkter
(logga in för att koppla)

Eszter

Aktiv medlem
Köpte en Canon 430EX igår och läser in mig på bruksanvisningen och testar mig fram. Har en Canon 300D med ett canon 50mm/1.8 objektiv monterat just just. Kör manuellt och testar alla funktioner. Dock ser jag att i blixtens fönster registreras inte någon Zoom? Ska det inte stå 50mm där iom mitt objektiv? Vad gör jag för fel?
När jag testade febrilt igår kväll, såg jag det poppa upp nån gång, men nu är det borta? Ska man ställa in det manuellt? Jag har även bytt till kit objektivet för att se ifall det hade nåt med 50mm att göra, men inget hände.

Vad står det i blixtfönstret då?
Det finns en vidvinkelskiva som man kan fälla ner i blixten. Den är inte nere då? För om den är det låser den blixten till 14mm.

Hej

Har en likadan blixt och den måste vara vinklad framåt. Är den vinklad typ 45 eller 75 grader så visar den "Zoom ----mm".
Hjälper det?

/Tobias

Aha! Ja det hjälper! TACK :)
Jag har haft den uppåt nästan hela tiden. Det besvarar ju varför den fungerade nån gång, eftersom jag experimenterade med vinklarna. Strålande. Då ska jag se testa igen.

Detta beror på att zooma blixten, när den ändå inte pekar framåt, är meningslöst. Men det förstod du kanske själv, nu?

apersson850 skrev:
Detta beror på att zooma blixten, när den ändå inte pekar framåt, är meningslöst. Men det förstod du kanske själv, nu?
Vilken "MM" tal står den på när man vridit huvet? det står ju bara--?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar