Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 40D + Sigma 28-70 1:2,8 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

keilstein

Ny medlem
Har ett Sigma 28-70 1:2,8 och har lite problem med att använda det på min Canon 40D . Kan fungera kanske 10 kort och sen blir det error 01 . Går det att uppdaterar objektivet eller är det bara att ge upp ?

Pröva att rengöra kontakterna på kameran och objektivet för att se om det är dålig kontakt.

Mvh Nicklas

Jag har samma problem med mitt 18-50/2.8 och 40D.

Har sett att bländaren "hänger sig". Detta har jag sett genom att titta på bländaren och använda knappen för att prova skäpedjupet.

Har du hittat någon lösning?

Hej !
Har varit i kontakt med Tura Svcandinavia och dom säger att objektivet inte är uppgraderingsbart men samtidigt så är det fel felkod som jag får upp för att det skulle bero på att objektivet och kameran inte pratar med varandra . Jag skall se om jag kan prova det på någon annan digitalkamera . När jag köpte det så körde jag det på en 350D utan märkbara problem . Är inte helt säker på varför det inte fungerar men får väl jobba vidare på det för det är ju ett ljusstarkt och bra objektiv annars .

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar