Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
SM0SBI skrev:
Bra sammanställning, en fråga till som jag har, kommer den att få fokusjustering som 1dmk3 har, i sådana fall är ju allt problem med felfokus även löst i denna prisklass.

Säkert inte omöjligt, men det går inte att utläsa av bilderna
 
Magnus, grundar du dina tankar om vädertätning enbart på bilderna?

Eller har du någon annan info du kan hänvisa till?
Mvh/Bengt Falke
 
Hehe, dom vet vad dom gör på Canons reklamavdelning.

Tar man och kör Levels (kraftigt) på bilden där objektivet syns så syns det tydligt att de "blurrat" många detaljer, men lämnat "Canon", "EF-S" samt "17 24 35" på objektivet. Efterföljande brännvidd(er) är dock "blurrad" den med. Nytt kit-objektiv?
 
jorgene skrev:
Hehe, dom vet vad dom gör på Canons reklamavdelning.

Tar man och kör Levels (kraftigt) på bilden där objektivet syns så syns det tydligt att de "blurrat" många detaljer, men lämnat "Canon", "EF-S" samt "17 24 35" på objektivet. Efterföljande brännvidd(er) är dock "blurrad" den med. Nytt kit-objektiv?

Varför syns inte hela texten i "IMAGE" utan bara A och det andra är svart på objektivet???

Det fattas texten macro oxå, det står någon vit text där det ska stå macro i gul text.... så det är inget 17-85 i alla fall....
 
Objektivet på bilden är väldigt likt 17-85 IS. Det är så likt att jag tror att det är 17-85. Möjligen kan det vara en mk II-versionen.

Men ett helt nytt objektiv skulle nog inte vara så likt.

Att en del av texten är svart beror på reflexer. Blurrandet ser ut som jpg-skador tycker jag.
 
froderberg skrev:
Objektivet på bilden är väldigt likt 17-85 IS. Det är så likt att jag tror att det är 17-85. Möjligen kan det vara en mk II-versionen.

Men ett helt nytt objektiv skulle nog inte vara så likt.

Att en del av texten är svart beror på reflexer. Blurrandet ser ut som jpg-skador tycker jag.

Men den gula "macro" texten som är på mitt 17-85 ser väldigt vit ut..Men jag kan ju ha fel...
 
froderberg skrev: Blurrandet ser ut som jpg-skador tycker jag.
Kan mycket väl vara så, men dom har då hamnat väldigt lägligt... Nåja, jag hade väl Nikons lilla "teaser-debacle" i huvudet, då man med Levels i stort sett kunde få fram den D80 som bara visades delvis på originalbilden. Det misstaget lär väl i alla fall Nikon inte göra om igen... :)
 
AF?

Om autofokusen fortfarande har nio sensorer, hur kan man då förbättra den?
Kan en ny processor t.ex öka prestandan vid följsamhet?
Rörliga motiv som är orgelbundna och plötsligt ändrar riktning och hastighet är ju svåra att fånga.
(Om ett motiv rör sig med någorlunda konstant hastighet mot kameran så är det ganska lätt för kameran att räkna ut och förutsäga var fokus hamnar i exponeringsögonblicket)
 
Re: AF?

JanOlofHärnström skrev:
Om autofokusen fortfarande har nio sensorer, hur kan man då förbättra den?
Kan en ny processor t.ex öka prestandan vid följsamhet?
Rörliga motiv som är orgelbundna och plötsligt ändrar riktning och hastighet är ju svåra att fånga.
(Om ett motiv rör sig med någorlunda konstant hastighet mot kameran så är det ganska lätt för kameran att räkna ut och förutsäga var fokus hamnar i exponeringsögonblicket)

Har inte 5D också 9 AF sensorer men någonslags "osynliga" hjälpsensorer? Kan det bli något liknande kanske?

Hur funkar annars 5D AF då, bättre än 30D?

Vi skrev visst samtidigt :)

Mvh Matias
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.