Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När lanserades 400D och vilken mässa?
Tog det lång tid innan 400D kom ut på marknaden efter lanseringen?
 
Canon brukar ha produktsläpp antingen tidig vår, eller höst. Med tanke på tidigare modeller så har Canon en turn-over tid på 18-20 månader på prosumerkamerorna. Det är bara D60 som stack ut med sina 12 månader på markanden. 30D lanserades i feb 06 och har alltså en bit kvar i sin levnadscykel. Jag gissar på att vi kommer att få se nästa modell 17-20 augusti 07. Man kan förmoda att den några månader äldre 5D får sig en uppföljare, eftersom den fyller två år då.

Så, färdigspekulerat! ;)
 
när kommer 40d,jag håller på att köpa en 30d men det fattas pengar,ska jag vänta på att 40d eller 50d kommer?
när kommer 40d:n?
 
Hur kan jag föredra en kamera som inte kommit ut?
Köp en 30D istället för att vänta det kommer att komma en uppföljare till alla kameror så köp en 30D.
 
Robin Gyllander skrev:
Hur kan jag föredra en kamera som inte kommit ut?
Köp en 30D istället för att vänta det kommer att komma en uppföljare till alla kameror så köp en 30D.
men om jag ändå ska behöva sälja den sen när 40d kommer,så kan jag i stort sätt vänta.
 
ATT kameran kommer är ju högst troligt
NÄR kameran kan man bara gissa om
VAD kameran kommer att kosta är okänt. Kan kosta några tusen mer än 30D med cashback.

SÄKERT är att Eos 30D är en bra kamera.

Sen ska du också tänka på att det är svårt att ta bilder med en kamera man ännu inte har. Sommaren är snart här...
 
En 40D kommer att kosta Cirka 15000 för det så kna du få detta.
1. 30D hus
2. Sigma 17-70 2,8-4,5 macro,en glugg som är mycket bättre än kitgluggen.
3. LowePro Mini Trekker AW, skitbra väska
lägg mer på gluggar än hus.
 
froderberg skrev:
Varför skulle du behöva sälja 30D. Är det nån som tvingar dig?
men en 30d kostar nu 8000 ungefär.och när 40d kommer,kommer jag inte kunna sälja min 30d,för då vill ingen ha en sådan?
åtta tusen är mycket.men kommer de objektiv jag köper till min 30d i sådanna fall passa till 40d:an sen.vad tror du?
 
Dina ef objektiv kommer inte att passa för att 40D ska ha Four Thirds fattning.
 
Robin Gyllander skrev:
En ren chansning.

Jag gissar på att 40D blir dyrare än 30D idag med rabatter, men inte så dyr som när 30D kom. Alltså ca 12 000 om inte specarna blir väldigt uppseendeväckande.

Exempelvis så kostar 1D mark III lika mycket som 1D mark IIN när den slutade säljas. När 1D mark II och 1D mark IIN kom kostade de 42 000. Idag kostar makr III 36 000.
 
stereototal skrev:
men en 30d kostar nu 8000 ungefär.och när 40d kommer,kommer jag inte kunna sälja min 30d,för då vill ingen ha en sådan?

Eller så behåller du 30D när 40D kommer och är nöjd. Du tar inte sämre bilder för att 40D kommer. En ny modell är mer bekvämlighet och lyx i de flesta fall - inget nödvändigt.

åtta tusen är mycket.men kommer de objektiv jag köper till min 30d i sådanna fall passa till 40d:an sen.vad tror du?

Du måste ha råd med bra objektiv. Det är viktigare än kamerahuset. Får du ett bra pris på 30D så kommer du ju kunna köpa bättre objektiv än till en dyrare 40D.

Det är högst osannolikt att objektiven till 30D inte skulle passa 40D. Finns absolut inget som talar för det.
 
Blir orlig när det börjar pratas om att byta fattning på kameran! vill kunna använda mina objektiv som man laggt ut stora pengar på!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.