Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 3D

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Hoppas Canon kommer med en snikmodell av 5D Mk II till Photokina, Typ kamerahus a la 50D, men med en fullformatssensor på runt 12 mp och ett pris på 15-16 tusen, den skulle jag köpa.
 
Vad jag menade var ju att den kamera som TS beskriver är misstänkt lik just gamla 5D. Ganska snart ligger nog priset på ungefär den nivån.
 
Vad jag menade var ju att den kamera som TS beskriver är misstänkt lik just gamla 5D. Ganska snart ligger nog priset på ungefär den nivån.

Japp, jag såg det EFTER att jag skrivit och tryckt på [sänd] så därför kompletterade jag texten (se längst ner i mitt meddelande). Sorry för det!

Mvh!
// Niklas
 
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Kan vi inte ägna oss åt nuet och lite fotografering ett tag nu när paniken över en ev 5d mark II äntligen är över?

//TH
 
Jag vet inte vad ni kan om husen, men anser ni att den gamla 5D är typ samma kamerahus som 50D? Som jag skrev i min inledning. Jag kan säga att i alla fall jag definitivt inte anser det, 50D har andra menyer och en hel massa andra funktioner, bortsett från att det är en mkt modernare kamera. Ni talar säkert bara om sensorn, men det var inte det jag menade, i så fall kan man köpa en 5D, precis som jag kan använda min gamla Sony V-1 istället för min G9. Såväl 5D som V-1 ger utmärkt bildkvalitet inom respektive område.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.