Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 350D sönder?

Produkter
(logga in för att koppla)

snowman8

Aktiv medlem
Då jag sätter på kameran kommer displayen på som vanligt. Men när jag försöker ta en bild så fungerar inte avlösaren!

Kanske ett vanligt fel.

Då jag sätter på kameran kommer displayen på som vanligt. Men när jag försöker ta en bild så fungerar inte avlösaren!

Har hjälpt två andra som haft samma fel. Jag plockade ur batteriet, laddade detta å sen uppdaterade jag firmwaren. Efter de så fungerade dessa.

Det beror inte på nån inställning ? Om inte rätt exponering å fokusering fås vid vissa inställningar så vägrar ju kameran att ta kort. Prova i manuellt läge.

ThomasR

Canon 350 sönder?

Tack för ditt svar!!! Då jag går till "Meny" och väljer den "blå" pilen och går ett steg ner kommer "skydda" och då jag trycker på "set" kommer en blå nyckel i vänstra övre hörnet Hur uppdaterar man Firmvaren?

Canon 350 sönder?

Tack för ditt svar!!! Då jag går till "Meny" och väljer den "blå" pilen och går ett steg ner kommer "skydda" och då jag trycker på "set" kommer en blå nyckel i vänstra övre hörnet Hur uppdaterar man Firmvaren?

Då jag sökte på Canons sida så hittade jag uppdatering för Firmware men de sade att det inte fanns någon för 350D!

Canon 350 sönder?

Jag hade inte självutlösaren på men då jag satt den på så blinka lampan i 10sekunder men ingen avfyrning
TACK!!

Canon 350 sönder?

Jag tryckte på fabriksinställningen och då kom följande firmware v1.0.1
Då jag stänger med strömknappen blir strömmen ibland på!!! Tack för att du vill hjälpa mig!

Canon 350 sönder?

Jag fick farmwear 3.0.1 laddat till kameran. Fortfarande så går det inte att avfyra kameran. Då jag tryckt på avslutarn några ggr blir strömmen på i off läget. (Jag tar bort ackumulatorn för att få slut på det!)

Du fullföljde det som stod i uppdateringen utav firmware? Stänga av kameran, ut med batteriet för att sedan stoppa in det igen och formatera minneskortet?

Testa att även rycka klockbatteriet som sitter vid ackumulatorn.

Har du en fjärrutlösare kan du även testa använda den för att se att det inte är avtryckaren som fysiskt är skadad.

Samma bekymmer här

MIn Canon gör samma sak.. Min gör allt den skall men tar inte kortet. Den zoomar, blixtar för att kunna fokusera och piper till men tar aldrig kortet. har ver 103 men ingen skillnad. Har provat med alla objektiv jag har men samma problem... möjligen blir det bättre när det är väldigt ljust ute.

MIn Canon gör samma sak.. Min gör allt den skall men tar inte kortet. Den zoomar, blixtar för att kunna fokusera och piper till men tar aldrig kortet. har ver 103 men ingen skillnad. Har provat med alla objektiv jag har men samma problem... möjligen blir det bättre när det är väldigt ljust ute.

Avllösaren fungerade en gång varpå spegeln blev uppe och är ännu uppe.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar