Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 300D kampanjen, nån som fått pengar o CF kort?

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Är det någon som sett röken av de utlovade pengarna och minneskortet?

Sände in mina blanketter för exakt en månad sen o inte ett pip. Det skulle ta ca 15 dagar för pengarna!

Roine
 
Sände in min blankett 1/11. För snart två veckor sedan skickade jag ett brev och frågade, om dom fått min blankett.Men... inte ett pip hit heller.
 
Har inte heller fått vare sig kort eller pengar. Kortet blev jag registrerad för 8/11 och det står på kampanjsidan att jag skulle fått det inom två veckor från det datumet vilket skulle varit igår. Angående pengarna har jag haft en hel del mailkonversation med dom på Irland. Där sa dom först att dom inte fått mina uppgifter(kopia på kvitto etc), jag ombads skicka in nya kopior i fall dom försunnit i posten, men i fredags fick jag information om att dom fått fram mina papper och mitt ärende är nu under utförande. Vi får väl se när jag får pengarna....

/Tommie
 
När frågan ändå är uppe, är det någon som har info om hur man får sitt minneskort? På min (eller rättare sagt min svärmors) kartong finns ett klistermärke om att mna skall få minneskort, men det finns ingen kod på detta klistermärke (såsom det finns på bilden på klistermärket på den webbsida där man skall regestrera sig).

De övriga koderna på förpacknignen funkar inte.

Någon som vet mer om detta, så (även) jag slipper ringa och störa Canon?
 
Konstigt att det inte fanns någon kod på klistermärket! Det gjorde det på min i alla fall. Hör efter där kameran är köpt, dom kan nog hjälpa dig.

/Tommie
 
Igår fick jag mitt kort! Några dagar sent jämfört med vad dom lovade.
Blev registrerad den 8:e, fick det den 25:e.

Då väntar man "bara" på pengarna då....

/Tommie
 
Registrerade mej 1/11, fick 900 kr. i dag (7/12) samt meddelande att ett minneskort söndes inom 2 dagar.
 
Fick också 900 sekiner. Inget CF-kort än men det kommer nog.

Till nästa kampanj måste nog Canon bättra på sina interna rutiner.
 
Dags för KO-anmälan?

Jag skickade in alla papper den 20/10 och har ännu inte fått några pengar. Har ringt, faxat och mailat Canons support. Supporten sitter dock i Bryssel och hänvisade till att någon från Göteborg skulle kontakta mig. En kille, Roger skulle han heta, ringde tillbaka från ett skyddat nummer och lovade att fixa det hela för två veckor sedan. Men inget har hänt sedan dess. När jag senast förskta komma i kontakt med Canons support blev jag bortkopplad efter 20 minuter och då tröttnade jag. Det verkar vara en rejäl bluff det här, funderar på att tipsa Sverker på Plus. Och Konsumentverket.
 
Bluff är väl synd att säga, eftersom vi är flera här på forumet som fått både pengar och kort.
Men det är dålig stil!
Gå in på kampanj siten http://canon.onlinerebates.com
och kolla under faq'n. Där står det hur du skall göra om du inte får pengarna. Man går till en site(kommer inte ihåg adressen) och skriver i ett webformulär. Sen blir man kontaktad av kundtjänsten på företaget som har hand om kampanjen. Dom var mycket trevliga och hjälpsamma mot mig.

/Tommie
 
Jag har fortfarande inte fått något CF-kort, de 900 kronorna har dock anlänt.
Hur är det med er, är jag sist eller............
 
Hej

kom nu hem, o i posten låg minneskortet ihop med ett brev där de beklagade att det tagit tid pga nått tekniskt problem.

Se där.

Roine
 
Lustigt.
Precis samma, fick också mitt CF idag när jag vittjade postlådan, det lönar sig alltså att klaga på fotosidan.
 
CF-kortet var ju inga problem att få, och rätt fort också. Saknade klisterlapp på min kartong, men fick en där jag köpte kameran (dom hade missat att lappa kartongen). 11 dagar efter reg kom det.

Men pengarna verkar vara ett djävla snurr och velande som Sverker säkert hade tyckt om. Och snart ropar jag på honom.

Har nu fått två mail som påstår att pengarna är insatta på mitt konto - jassså. Verkar mer vara en slumpgenerator som gissar att det kanske är så.

Prövade att gå in på den väl dolda sidan subbmissonstatus.com där man fick pröva sig fram om det var http med eller utan www (ingen länk alltså - varför så onödigt omständigt). Skrev ner alla uppgifter i formuläret och slogs en stund med min dåliga engelska för att lägga till en kort beskrivning. Klickade för att sända det och...

Ja, plötsligt var sidan ur funktion:

This site is currently unavailable while we update our records. We apologize for any inconvenience this has caused. Please try again later. If you continue to experience problems, use the link below to contact us.

Contact Us

We appreciate your patience.
---

Vad händer när man klickar på länken Contact Us? jo man kommer till samma meddelande igen. Ja, det är väl bara att vänta och fortsätta trixa sig fram efter nya vägar och se om det kommer fler mail med bekräftelser om insatta pengar. Kundservicen i Sverige måste man ta en dag ledig från jobbet för att hinna vänta tills man kommer fram.

Låter jag sur och grinig - nja, bara lite förbannad, det är inte så farligt och går snart över. Jag är glad och gillar min kamera ändå och ser det ändå som ett bra köp. Och jag fick ju ett CF-kort. Men ändå, att bli lovad 900:- och inte få dom känns lite surt.

Ha en bra dag och gid jul på er - kan ju hända att jag får 900 i julklapp ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.