Advertisement

Annons

CANON 2siffrors VS. 3siffrors

Produkter
(logga in för att koppla)

PeoE

Medlem
Jag har fotat sen 70 talet, med längre avbrott och försöker ta upp intresset eftersom med digitalkamerorna så blir det mycket mer lätthanterligare och billigare (?), och jag undrar vad det är för skillnad egentligen på 2 siffrors canon kameror och 3 siffrors, eftersom man är beredd på att lägga så mycket mer pengar på en 2 siffrors canon, jag förstår att dom har ännu högre kvalitet, men ändå...
En 450D som (jag beställt men aldrig får) måste väl va en bra kamera. Eller ska jag byta till en 2 siffrors, gillar att fota extremt nära, nattbilder, gör helst egna inställningar och har udda ideer. Men det var väl mer än 5 år sen som jag fotade med min analoga system Canon. Har alltid haft Canon, system som mindre modeller.

Senast ändrad:
Skillnaden ligger mest i byggkvalitet, options och snabbhet, dom tresiffriga är gjorda i plast medans dom tvåsiffriga är gjutna i magnesium, sen har dom tvåsiffriga förutom mer options, bättre autofoukus och snabbare serietagning.

Med tanke på att du fotat sedan 70 talet så hade nog en 40D varit rätt kamera för dig, eftersom du lämnat nybörjarstadiet för länge sedan och har större nytta och nöje utav dom extra options som den kameran erbjuder.

Det skiljer inget i grunden på en digital och en analog kamera, största skillnaden är att du kan fota i vilken ISO känslighet du önskar helt fritt från bild till bild, och inte är låst till ett värde som under filmtiden, samt att du kan ändra färgton, kontrast och skärpa direkt i kameran, även det helt fritt, sen att du får en förhandsvisning direkt efter du tagit bilden på lcd skärmen och kan slösa fritt utan kostnad.

/kent

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar